מכונית העל של אודי, ה-R8, מוצעת מעתה בגרסת הנעה אחורית. הגרסה, שהייתה זמינה לפני מתיחת הפנים כמהדורה מוגבלת, מצטרפת כעת למבחר הרגיל, ללא הגבלת כמות או זמן שיווק.

המהדורה החדשה, שנקראת בפשטות "RWD" (הנעה אחורית), מציעה מנוע 5.2 ליטר V10 שמפיק 540 כ"ס (30 פחות מדגם ההנעה הכפולה) ו-55 קג"מ, זאת ללא סיוע מגדש. ה-RWD R8 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות (3.4 בגרסת ההנעה הכפולה), או בתוך 3.8 שניות בגרסת הספיידר עם גג הבד המתקפל (3.5 שניות עם הנעה כפולה).

גרסת ה-RWD, שאמורה לפנות לחובבי נהיגה שמחפשים אופי טהור יותר ממכונית העל שלהם, קלה ב-65 ק"ג מגרסת ההנעה הכפולה (1,595 ק"ג). גרסת הספיידר הפחיתה 55 ק"ג (ל-1,695). שתיהן מצוידות בתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ובדיפרנציאל ננעל מכנית, חישוקי "19 או "20 ובעיצוב כמעט זהה לדגמי ההנעה הכפולה.

אודי R8 - גרסת ההנעה האחורית חוזרת למבחר


ה-R8 הנעה אחורית תהיה זולה משמעותית מאחותה כפולת ההנעה - החל מ-144 אלף יורו (כ-556 אלף שקל) לעומת החל מ-166 אלף (640 אלף שקל). מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, לא נמסרה תגובה בנוגע למועד השיווק של ה-RWD בישראל.

אודי R8 - גרסת ההנעה האחורית חוזרת למבחר


אצלנו ה-R8 שווקה לפני מתיחת הפנים במחיר התחלתי של כ-1.5 מיליון שקל. שיווק מתיחת הפנים אצלנו היה אמור להתחיל עוד ברבעון השני של 2019, אך זה לא קרה ונכון לעתה לא ידוע האם או מתי זה יקרה.