חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, צפויה להתחיל בשבועות הקרובים בשיווק יונדאי i10 החדשה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר. לפחות כרגע נראה שמהלכי השיווק הראשונים יתרחשו עוד לפני תחילת 2020.
 
הדגם החדש גדול מקודמו, עם בסיס גלגלים שצמח בארבעה ס"מ ל-242.5 ועיצוב חדש. עם זאת, מבחינת השוק הישראלי השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לתיבת חמישה הילוכים רובוטית חד-מצמדית, לעומת ארבעה הילוכים אוטומטית פלנטרית בדגם היוצא.
 
תיבה רובוטית הוצעה במגוון מכוניות מיני ועד משפחתיות (כמו טויוטה קורולה הקודמת) ולרוב ספג ביקורת על תפעול שאינו נעים. ברוב המקרים, השילוב הזה גם הוביל למכירות פושרות למדי. בכלמוביל טוענים אנשים שנהגו ברכב מספר פעמים, כי הפעולה טובה בהרבה ממה שהכרנו עד כה. הם בטוחים שה-i10 לא תספוג את אותן ביקורות קוטלות מהקהל והתקשורת.

יונדאי i10 חדשה - בקרוב בארץ

 
המכונית החדשה תגיע אלינו עם מנוע 1.2 ליטר ותיק שמייצר 84 כ"ס. מעבר לתיבה רובוטית פוגע בזמן ההאצה על הנייר - 15.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, שתיים יותר מהדגם האוטומטי היוצא. הגרסה הידנית של ה-i10 החדשה זקוקה ל-12.6 שניות לאותו מאוץ. המהירות המרבית שופרה ועומדת על 171 קמ"ש לעומת 163 ב-i10 האוטומטית היוצאת.

יונדאי i10 חדשה - בקרוב בארץ

 
היתרון הגדול של תיבה רובוטית מול אוטומטית מתבטא בתצרוכת הדלק ורמת הזיהום, מה שגם מסביר את המהלך - שיסייע ליונדאי לעמוד בתקינת זיהום מחמירה יותר באירופה. בישראל זה עשוי להביא את ה-i10 לקבוצת מיסוי ירוק נמוכה יותר וכתוצאה מכך למעמד תחרותי יותר - לפחות מבחינת מתח הרווחים של היבואנית, אך בתקווה גם במחיר לצרכן.  

יונדאי לא מפרסמת בינתיים נתון תצרוכת דלק לדגם החדש, אך מצהירה על יעד הפחתת זיהום של כ-15% בגרסה הרובוטית בהשוואה לדגם היוצא עם תיבה אוטומטית. פער זה אמור להיות דומה גם בתצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה.

יונדאי i10 חדשה - בקרוב בארץ
יונדאי סונטה החדשה
 
ועוד תוכניות
בהמשך השנה כלמוביל עשויה להחזיר אלינו יונדאי סונטה, שהדור השמיני שלה הוצג בתערוכת ניו יורק השנה ומושק בימים אלה בארה"ב. הכוונה היא להביא את המשפחתית הגדולה (עוד יותר) עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין שמייצר 180 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. גרסה זו תוצע במקום גרסת הכלאיים ששווקה בעבר.

יונדאי i10 חדשה - בקרוב בארץ
יונדאי וניו
 
בכלמוביל מתכוננים גם להשקת יונדאי וניו (Venue) שהוצג אף הוא בתערוכת ניו יורק. מדובר ברכב פנאי קטן עם בסיס גלגלים של 252 ס"מ ואורך כללי של 404 ס"מ, שישתלב בהיצע מתחת לקונה ועשוי להיות תחרותי במחיר. בארה"ב הוא משווק עם מנוע 1.6 ליטר נטול מגדש, שמייצר 123 כ"ס ומוכר מהאקסנט. הוא משודך בווניו לתיבה אוטומטית רציפה.