אסטון מרטין חשפה את רכב הפנאי הסדרתי הראשון בתולדותיה, שמכונה DBX. הרכב, שקדמו לו שלל קדימונים ורכבי תצוגה, מכניס את יצרנית מכוניות הספורט האלגנטיות לראשונה לתחום השטח - שב-20 השנים האחרונות הפך לפרה החולבת של יצרניות הרכב, ויותר מכל בקרב מותגי היוקרה.

את ה-DBX ניתן להזמין כבר מהיום (ד') בישראל מהיבואנית הרשמית, חברת אוטו ארט, כאשר מסירות ראשונות צפויות ברבעון השני של 2020. מחיר רכב הפנאי עומד על החל מ-1.69 מיליון שקל, ויאמיר מעבר לכך אם תבחרו לצלול לקטלוג ההתאמה האישית והתוספות העשיר במיוחד שיוצע.

ה-DBX הוא רכב גדול מאוד - אורכו 504 ס"מ, רוחבו 200 ס"מ, גובהו 168 ובסיס הגלגלים שלו עומד על 306 ס"מ, מידות שעד לאחרונה היו נדיבות אף למכונית פאר. בהתאם הוא שוקל לא מעט - 2,245 ק"ג. לרכב הפנאי, שיציע חמישה מושבים, נפח תא מטען של 632 ליטר. 



מכיוון שמדובר במותג מכוניות ספורט, אסטון מרטין לא חסכה גם מתחת למכסה המנוע. שם תמצאו את יחידת הכוח המוכרת של הוואנטאג' ו-DB11 (שמקורה במרצדס). לזו נפח של 4.0 ליטר, שמונה צילינדרים, צמד מגדשי טורבו, הספק מרבי של 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ בין 2,200 ל-5,000 סל"ד.



בשידוך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, ה-DBX מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולהמשיך להאיץ עד 291 קמ"ש. תצרוכת הדלק, אם תהיתם, עומדת על שבעה ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

נחשף רכב פנאי ראשון בתולדות אסטון מרטין - והוא כבר בישראל


רכב הפנאי מבטיח גם יכולת שטח מסוימת, זאת תודות למתלים אדפטיביים עם מרווח גחון מרבי של 23.5 ס"מ (19 בברירת המחדל). לרכב זווית גישה של בין 22.2 ל-25.7 מעלות, מעבר מכשול של בין 15.1 ל-18.8 מעלות ונטישה של 27.1-24.3 מעלות. כושר הצליחה עומד על עד 50 ס"מ, ומי שירצה לנצל את יכולת השטח כנראה יעדיף להחליף קודם את הצמיגים והחישוקים - לאלו מידות סופר-ספורטיביות של 285/45 מלפנים ו-325/35 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "22.

נחשף רכב פנאי ראשון בתולדות אסטון מרטין - והוא כבר בישראל


לטובת יכולת דינמית שתתקרב לזו של ה-DB11, אסטון מרטין ציידה את ה-DBX לא רק במתלים אקטיביים, אלא גם במוטות מייצבים אקטיביים הנתמכים במערכת חשמל 48 וולט. אלו מסוגלים לצמצם את זוויות הגלגול לרמה דומה ל-DB11 במצב הקשיחות המרבי, מבלי לפגוע יותר מדי בנוחות בכביש ישר ונסיעה עירונית.

נחשף רכב פנאי ראשון בתולדות אסטון מרטין - והוא כבר בישראל


ההנעה הכפולה כוללת מלבד חלוקת כוח בין הסרנים הנשלטת אלקטרונית, גם חלוקה בין הגלגלים האחוריים, אף היא נתמכת בחיישני ההחלקה ובמחשב מהיר במיוחד שמתעדף את העברת הכוח לפי מידת האחיזה.

נחשף רכב פנאי ראשון בתולדות אסטון מרטין - והוא כבר בישראל


לקוחות שמשלמים החל מ-1.7 מיליון שקל לרכב בודד דורשים גם לא מעט מותרות, וה-DBX בהחלט יספק זאת. בין היתר נעשה שימוש רב בצמר בתא הנוסעים, חלקים רבים ייוצרו בעבודת יד ויותאמו אישית לטעם הלקוח, יש תאורת אווירה עם 64 גוונים בחלוקה לשני אזורים ושני מסכים גדולים ("12.3 למחוונים ו-"10.25 למולטימדיה) יספקו לכם את כל המידע שתרצו.



וזה לא הכל: אסטון מרטין תציע שלל ערכות ואביזרים, כולל מגירה לרובה לצייד בעלי חיים, מטרייה נסתרת, שמיכת פיקניק, כסאות מתקפלים, מחיצה לכלב עם ברז לשטיפת החברה הטוב ביותר שלכם ועוד כיד הדימיון הטובה.

אבזור הבטיחות יהיה העשיר בתולדות אסטון מרטין: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת רכב בשטח מת עם סיוע בהיגוי (גם בנסיעה לאחור), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי שלטים והתרעת פתיחת דלת (למניעת פגיעה מרכב חולף).

כל הטוב הזה כאמור יהיה זמין בישראל מהרבעון השני של 2020. אבל אם העיצוב והמפרט עושים לכם את זה, ואין סבלנות לחכות - ה-DBX מוצע כאמור להזמנה מוקדמת כבר מעתה באולם התצוגה גם בישראל.

נחשף רכב פנאי ראשון בתולדות אסטון מרטין - והוא כבר בישראל