האם יונדאי רומזת על דור חדש לרכב הפנאי הקומפקטי יונדאי טוסון? זה בהחלט נראה כך, כאשר שבפתח תערוכת לוס אנג'לס היצרנית חשפה את הוויז'ן T (חזון, Vision), רכב פנאי לתצוגה.

זהו רכב פנאי קומפקטי, שלדברי יונדאי מצויד בהנעת כלאיים נטענת משקע - אם כי לא נמסרו פרטים כלשהם לגבי המנועים, ביצועים וטווח הנסיעה. רכב התצוגה גם ככל הנראה לא צויד בתא נוסעים קרוב לייצור, שכן שמשותיו הושחרו כדי למנוע הצצה פנימה ותמונות של התא לא פורסמו.

הוויז'ן T, שמכונה גם "HDC-7" לציון היותו השביעי בסדרת רכבי התצוגה ממרכז העיצוב של יונדאי (Hyundai Design Center), מציע עיצוב מוחצן עם שלל קווי מרכב בכיוונים מנוגדים, בתי גלגלים נפוחים וחרטום אגרסיבי הכולל סבכה ענקית. זוהי שפת עיצוב חדשה שיונדאי מרגילה בה את ציבור מבקרי התערוכות בשנים האחרונות, ושכבר הוגשמה בדור החדש של הגרנדור (Grandeur) שנחשף בקוריאה בתחילת החודש.

האם כך ייראה יונדאי טוסון הבא?


מידות הרכב החדש גדולות משמעותית מהטוסון, חלק מכך מתבקש בשל הצמיחה הנהוגה בתעשיית הרכב עם החלפת דור, חלק נובע מכך שמדובר עדיין ברכב תצוגה בעל עיצוב "מוגזם". האורך עומד על 461 ס"מ (13 יותר מהטוסון), הרוחב על 201 (16+), הוויז'ן T גבוה בארבעה ס"מ (170) ובסיס הגלגלים שלו ב-13 ס"מ (280).

האם כך ייראה יונדאי טוסון הבא?


מלבד זאת אין עוד פרטים. אם לשפוט מהתנהלות יונדאי בעבר, הדור החדש של הטוסון עדיין לא קרוב לייצור - הנוכחי הוצג ב-2015, ואחרי שעבר מתיחת פנים בתחילת 2018 עשוי להישאר בייצור עוד כשנתיים.