ארבע שנים אחרי שהשם "מייבאך" (Maybach) חזר לחיים במרצדס - כרמת גימור במקום מותג עצמאי - יצרנית מכוניות הפאר מציגה דגם שני שנושא את השם המחייב: ה-GLS. רכב הפנאי הגדול נחשף בסין, שם נמכרות שתיים מכל שלוש מכוניות מרצדס-מייבאך, אך הוא צפוי להגיע גם לישראל - כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס. השיווק אצלנו יחל במחצית השנייה של 2020.

רמת הגימור הסופר-מהודרת לא כוללת הפעם מרכב ארוך יותר מגרסאות רגילות, וזה אומר שהאורך 520.5 ס"מ, הרוחב 203, הגובה 184 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 313.5 ס"מ. גרסת מייבאך כוללת עם זאת עיצוב שונה, כאשר בעיקר בולטים חישוקים קלים חדשים (עד "23), סבכה קדמית ענקית ובוהקת, תגי "מייבאך" בצדי המרכב וגם אפשרות לצביעה דו-גוונית.

ה-GLS מייבאך מצויד במנוע V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.0 ליטר, שמציע כמעט אותו הספק ומומנט כמו גרסת ה-AMG 63 של ה-GLE, שנחשפה אף היא בסין - 558 כ"ס (13 פחות) ו-74.4 קג"מ (שניים פחות). זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.



מנוע הבנזין של ה-GLS נתמך על-ידי מערכת כלאיים מתונה (MHEV). זו כוללת מערכת חשמל 48 וולט ומערכת לאגירת אנרגיה, שמאפשרת אספקת 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ לשיפור הביצועים ביציאה מהמקום, כיבוי מוקדם וממושך יותר של מנוע הבנזין בשיוט, האטה ועמידה. לרכב החדש תיבת תשעה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה ומתלים אדפטיביים, כאשר מתלים בעלי מוטות מייצבים נשלטים אלקטרונית מוצעים בתוספת תשלום.

מרצדס-מייבאך GLS מהודר במיוחד - ובדרך לישראל


כמו ה-S-קלאס מייבאך, גם ה-GLS מיועד לנסיעה במושבים האחוריים עם נהג מקצועי שסובל בשבילכם בפקקים. תמצאו שם מושבי קפטן מהודרים במיוחד עם כל אפשרות כוונון שרק חלמתם עליה (וגם כמה שלא), שולחנות מתקפלים ושפע בלתי פוסק של אבזור - כיד הדימיון הטובה (ועומק הארנק).

מרצדס-מייבאך GLS מהודר במיוחד - ובדרך לישראל


נכון לעתה לא ידוע האם בכוונת מרצדס להציע את ה-GLS המהודר מכולם גם בגרסת V12 כמו ב-S-קלאס. עתידו של מנוע ה-12 צילינדרים לוטה בערפל בגלל תקנות זיהום, כך שייתכן כי גרסת ה-4.0 ליטר V8 היא היחידה שתוצע גם בהמשך.