יותר משנה אחרי שהוצג, סיאט מוסיפה גרסה חדשה לרכב הפנאי הגדול ביותר שלה, הטאראקו (Tarraco). גרסה שנראית כמו תפורה לטעם הישראלי, ומעלה שוב את התהייה - מתי רכב הפנאי שבעה מושבים יגיע לישראל?

סיאט טאראקו בגרסה החדשה מציע את מנוע ה-1.5 ליטר 150 כ"ס של קבוצת פולקסווגן, אך בניגוד לעד כה עם הנעה קדמית במקום כפולה. בסיאט מעריכים כי גרסה זו תהנה מהצלחה נאה יותר בציי רכב ובמדינות בהן הנעה כפולה אינה נדרשת - תיאור כמעט מושלם של השוק הישראלי. גרסת ההנעה הקדמית תהיה כמובן גם זולה יותר.

מנוע ה-1.5 ליטר ארבעה צילינדרים (טורבו-בנזין) מפיק 25.5 קג"מ בין 1,500 ל-3,500 סל"ד, ומשודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DQ381-7F עם מצמדים רטובים). הטאראקו בגרסה זו מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.8 שניות ולמהירות מרבית של 198 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על בין 12.5 ל-14 ק"מ לליטר.

סיאט טאראקו מקבל גרסה מושלמת לישראל


סיאט תציע את הטאראקו הנעה קדמית בשתי רמות גימור - סטייל ואקסלנס. מפרט אבזור מלא עדיין לא פורסם. רכב הפנאי שבעה מושבים של סיאט הוא אח לפלטפורמה של פולקסווגן טיגואן (שמוצע בחו"ל גם בגרסת שבעה מושבים) וסקודה קודיאק. בעוד שניהם כבר משווקים כאן, הטאראקו לפי שעה לא - ומחברת צ'מפיון מוטורס לא נמסר האם השקת הגרסה החדשה תשנה זאת. הערכה שלנו? בהחלט כן, וכבר במחצית הראשונה של 2020.