אובר איבדה את רישיון המפעיל שלה בלונדון בפעם השנייה בשנתיים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. רשויות האכיפה בבירת אנגליה הודיעו כי בעקבות "דפוס של כשלים" בנושאי בטיחות ואבטחת שלום הנוסעים, חברת המוניות האמריקנית אינה כשירה לפעול בעיר.

על-פי ממצאי רשות התחבורה ללונדון (TfL), בלפחות 14 אלף מקרים נהגי אובר השתמשו בתמונה שלהם בחשבונו של נהג אחר, כך שהם יכלו לאסוף נוסעים בטענה שקרית שהם הנהג המופיע בחשבון. הפרצה הזו התאפשרה לאחר שאובר שינתה את מערכת הרישום שלה.

החברה מעמק הסיליקון סופגת בשנים האחרונות מתקפות מצד מפעילי מוניות ורשויות במספר מדינות בעולם. היא הודיעה כי תערער על החלטת ה-TfL לשלול את רישיונה. במהלך הערעור אובר תוכל להמשיך ולהפעיל את שירותיה, והצפי הוא שהליך זה יארוך חודשים ארוכים.

מכה לאובר: איבדה שוב את רישיון המפעיל בלונדון

צילום: יח"צ

"ה-TfL גילתה דפוס של כשלים מצד החברה (אובר, מ.א), כולל מספר הפרות שהביאו לכך שבטיחות הנוסעים הייתה בסכנה", כך על-פי הודעת הרשות. "למרת שחלק מהבעיות הללו טופלו, ה-TfL אינה בטוחה שבעיות דומות לא יקרו בעתיד, מה שהוביל למסקנה שהחברה אינה ראויה וכשירה בזמן זה".

רשות התחבורה ואובר נמצאות בקרב משפטי ממושך, זאת מאז שבקשת חידוש הרישיון של מפעילת המוניות נדחתה ב-2017 בגלל היעדר דיווח מספק מצד אובר. ב-TfL האשימו את החברה בטיוח עבירות חמורות מצד נהגים ובהיעדר בדיקות רקע מספקות. בשנת 2018, שופט העניק לאובר רישיון על תנאי ל-15 חודשים, לאחר שזו הסכימה לשינויים במודל העסקי.

בחודש ספטמבר האחרון אובר זכתה לחידוש רישיון של חודשיים בלבד מה-TfL, זאת למרות שלרשות התחבורה סמכות להעניק רישיון לעד חמש שנים. במקביל להארכת הרישיון, ברשות דרשו מאובר לעמוד בתנאים מחמירים יותר בנוגע לנסיעות שיתופיות, ביטוח הנסיעות ובדיקת הנהגים.

אובר הודיעה לאחרונה כי בכוונתה להציג כפתור דיווח ביישומון, איתו יוכלו נהגים ונוסעים לדווח על עבירה, לשפר את הכשרות הבטיחות לנהגים ועוד. החברה גם הבטיחה כי בכוונתה לשנות את המודל העסקי שלה ולקבוע תקני בטיחות מחמירים יותר.

"בחודשים האחרונים בחנו כל נהג בלונדון", הגיב ג'יימי הייווד, מנהל אובר בצפון ומזרח אירופה. "יש לנו מערכת חסונה ומערכות בקרה לוודא את זהות הנהגים, ובקרוב נציג מערכת זיהוי פנים, שאנחנו מאמינים שהיא הראשונה מסוגה במונית לונדונית ובחברות השכרה פרטיות".