יצרנית מכוניות הספורט המהודרות אסטון מרטין, יחד עם חברת התעופה בריטיש איירווייז, מציגה מהדורה מיוחדת ומוגבלת של ה-DBS סופרלג'רה. מכונית הספורט מציינת 50 שנה לטיסה הראשונה של הקונקורד, אחד משני מטוסי הנוסעים מסחריים יחידים בהיסטוריה שטס במהירות על-קולית. הקונקורד, שתוכנן במשותף על-ידי צרפת ובריטניה, ערך את טיסתו האחרונה ב-26 בנובמבר 2003.

המהדורה המיוחדת מבוססת על ה-DBS סופרלג'רה הרגילה, עם מנוע V12 כפול מגדשים בנפח 5.2 ליטר, 725 כ"ס וביצועים מרשימים: 3.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 6.4 שניות ל-200 ומהירות מרבית של 340 קמ"ש.

המהדורה המיוחדת - שתיוצר ב-10 יחידות בלבד - מציעה שלל תוספות עיצוב בהשראת המטוס הייחודי. בין היתר יש גג סיבי פחמן עם איור של הקונקורד, קישוטי אלומיניום יצוק בצדי המרכב בהשראת כנפוני הייצוב, צביעת בריטיש איירווייז ותגי קונקורד במושבים.

אסטון מרטין DBS חוגגת קונקורד במהדורה מיוחדת
צילום: אסטון מרטין

ה-DBS סופרלג'רה קונקורד תציע בנוסף גם תזכורת למהירות וכושר הטיסה המרשימים של המטוס העל-קולי - זאת בדמות כיתוב על סך השמש: "2.04 מאך; 60,000 רגל".

אסטון מרטין DBS חוגגת קונקורד במהדורה מיוחדת

צילום: אסטון מרטין

את המהדורה המיוחדת הזמינה סוכנות אסטון מרטין בבריסטול, הנמצאת בסמוך למקום משכבו של הקונקורד האחרון שטס. בבריסטול גם יוצר המטוס (20 יחידות לאורך עשור, מהם 14 טסו בשירות מסחרי). מחיר ה-DBS סופרלג'רה קונקורד לא פורסם.

אסטון מרטין DBS חוגגת קונקורד במהדורה מיוחדת
צילום: אסטון מרטין