שנה אחרי שנחשפה מתיחת הפנים של למבורגיני הוראקאן (תחת השם "איבו", EVO), יצרנית מכוניות הספורט מחזירה למבחר את גרסת ההנעה האחורית - שמכונה בפשטות "RWD" (הנעה לגלגלים האחוריים). זוהי גרסה המיועדת לנהגים מנוסים שמעוניינים בחווית נהיגה טהורה יותר, ללא תוספת הבטחון במצבים מסוימים שמעניקה הנעה כפולה.

ההוראקאן איבו RWD מציעה את אותו מנוע V10 בנזין בנפח 5.2 ליטר, אך פחות כוח מאחותה כפולת ההנעה: 610 כ"ס ב-8,000 סל"ד לעומת 640 באותה מהירות מנוע ו-57 קג"מ לעומת 61.1 (ב-6,500 סל"ד בשני המקרים). תוסיפו לכך את יתרון המשיכה של הנעה כפולה ותקבלו ביצועים נחותים על הנייר: 3.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 2.9 ו-9.3 שניות ל-200 קמ"ש (9.0). המהירות המרבית נותרה ללא שינוי (325 קמ"ש).

הורדת רכיבי העברת הכוח לגלגלים הקדמיים חוסכת 33 ק"ג במשקל היבש - 1,389 ק"ג לעומת 1,422 בגרסת ההנעה הכפולה. למרות זאת, למבורגיני נוקבת בנתון תצרוכת דלק עדיף דווקא בגרסה הוותיקה - 7.3 לעומת 7.2 ק"מ לליטר.

לאמיצים בלבד: למבורגיני הוראקאן איבו בגרסת הנעה אחורית
צילום: למבורגיני


ההוראקאן RWD מציעה מערכת בקרת יציבות שכוילה מחדש, בין היתר כדי לכפר על אובדן הסיוע של הגלגלים הקדמיים. בלמבורגיני מבטיחים כי זו לא תפריע גם בנהיגה ספורטיבית ומוסיפים כי הנהג יכול לבחור להפחית את הסיוע בהתאם לאופי הנהיגה (למשל על מסלול).

לאמיצים בלבד: למבורגיני הוראקאן איבו בגרסת הנעה אחורית
למבורגיני הוראקאן RWD (מימין) עם אחותה כפולת ההנעה (צילום: למבורגיני)


בנוסף, גרסת ה-RWD מציעה עיצוב חיצוני שונה במעט - בעיקר תודות לפגושים שונים עם מבנה אווירודינמי חדש. זה נועד בעיקר, אך לא רק, ליצירת בידול בין הדגמים - שלא חלילה תנסו לפתוח את הדלת של ההוראקאן הנעה כפולה של השכן.

לאמיצים בלבד: למבורגיני הוראקאן איבו בגרסת הנעה אחורית
צילום: למבורגיני


מלבד זאת אין שינויים דרמטיים למכונית הספורט הקטנה והזולה (יחסית) של למבורגיני. אורכה נותר 452 ס"מ, רוחבה 193, גובהה 116.5 ובסיס הגלגלים שלה עומד על 262 ס"מ. גם תא המטען נותר ללא שינוי - 100 ליטר בלבד. מחיר ההוראקאן RWD עומד על החל מ-159,443 יורו לפני מסים, כ-618 אלף שקל (או כ-1.4 מיליון שקל כולל מסים בישראל). זהו מחיר זול בכ-13% מגרסת ההנעה הכפולה. לפי שעה לא ידוע על תוכניות לשיווק דגמי למבורגיני באופן סדיר בישראל.

לאמיצים בלבד: למבורגיני הוראקאן איבו בגרסת הנעה אחורית
צילום: למבורגיני