כמעט ארבע שנים לאחר שהושק בתערוכת בייג'ין באפריל 2016 קרסו מוטורס, יבואנית דגמי רנו לישראל, מתחילה בשיווק הדור השני של רנו קוליאוס. מדובר בגרסה המחודשת שהוצגה לפני מספר חודשים. 

רנו קוליאוס בישראל - החל מ-165,000 שקלים
צילום: רנו

הקוליאוס שווק בארץ בדור הראשון לתקופה קצרה כרכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית. בדור השני רנו קדג‘אר תפס את המשבצת הזו, כאשר הקוליאוס הוצג כדגם מעט גדול יותר אך עדיין שייך לפלח הקומפקטי (C-SUV). הוא נשען על פלטפורמה אותה חולקים גם ניסאן קשקאי ואקס טרייל. בסיס הגלגלים שלו ארוך למדי עם 270.5 ס"מ, אורכו 476 ס"מ ולפי רנו מדובר באחד הכלים המרווחים בפלח הקומפקטי. עם זאת, בניגוד לאקס טרייל, לקוליאוס אין אפשרות לשבעה מושבים.

רכב הפנאי של רנו מצויד במנוע דיזל החדש של הקבוצה שנפחו  1.75 ליטר, והספקו עומד על 150 כ"ס. מדובר במנוע דומה לזה שהושק לאחרונה ב-אקס טרייל.  הקוליאוס מצויד בתיבת הילוכים רציפה עם אפשרות לתפעול ידני של שבעה הילוכים מתוכנתים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 11.5 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 18.2 ק“מ לליטר ע“פ נתוני המעבדה. הציון הירוק הוא 13.

רנו קוליאוס בישראל - החל מ-165,000 שקלים
צילום: רנו 

רנו ישראל תציע את הקוליאוס ברמת גימור אחת, ’אינטנס', שהינה מצוידת למדי. רשימת האבזור כוללת בין היתר גג זכוכית, חישוקי "18, חיישני חניה היקפיים, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה עם צג "7, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור מאחור ועוד. בצד הבטיחותי בלימה אוטונומית, התרעת סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

מחיר רנו קוליאוס החדש נקבע על 165,000 שקלים.

רנו קוליאוס בישראל - החל מ-165,000 שקלים
צילום: רנו