המשפחתית הקומפקטית הספורטיבית של הונדה, או "הוט האצ'" בקיצור, עוברת רענון של אמצע החיים. הונדה סיוויק טייפ R, שמשווקת גם בישראל (שלכם תמורת 270 אלף שקל), זוכה לשינויי עיצוב, אבזור וכיול לטובת מראה רענן ויכולת דינמית משודרגת.

הונדה חשפה פרטים ראשונים ותמונות של מתיחת הפנים בתערוכת טוקיו (אך לא הציגה את המכונית עצמה בתערוכה), והיא לא כוללת תוספת לכוח. מזה לסיוויק טייפ R לא היה חסר ממילא - 320 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-40.8 קג"מ בין 2,500 ל-4,500 סל"ד, זאת מיחידת כוח בנפח 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים. בסיוע תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, הטייפ R מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות ולא מפסיקה עד ל-272 קמ"ש.

עם השקתה בתערוכת ז'נבה 2017, הונדה יצאה למסע שבירת שיאי מסלול ברחבי העולם, כחלק מיחסי הציבור להדגשת היכולת הדינמית של הטייפ R. למרות שעמדה ביעד עם שלל שיאים מרשימים, היצרנית לא נחה על זרי הדפנה ומבטיחה שיפור גם ליכולת הדינמית לכבוד העשור החדש: הסיוויק טייפ R תזכה לבולמים חדשים (לשיפור הנוחות), כריות בולם קשיחות יותר לשיפור היציבות ומתלה קדמי עם חיכוך מופחת והיגוי משופר.

הונדה סיוויק טייפ R עוברת אצל הקוסמטיקאית
צילום: הונדה

גם מערכת הבלימה שודרגה, ותכלול כעת בלמים עם רוטור כפול ורפידות חדשות. בהונדה מבטיחים פחות דעיכת בלמים תחת עומס וגם יעילות משופרת במהירויות גבוהות. לשיפורים הדינמיים מצטרף גם פגוש חדש, שישפר את היעילות האווירודינמית וגם סבכה קדמית חדשה שמשפרת את זרימת האוויר לקירור המנוע.

הונדה סיוויק טייפ R עוברת אצל הקוסמטיקאית
צילום: הונדה

בתא הנוסעים, שתמונותיו לא פורסמו, הונדה מבטיחה גלגל הגה חדש מצופה אלקנטרה וגם בורר הילוכים בעיצוב חדש שגם יציע מהלך קצר יותר. הטייפ R תוצע גם עם מערכות בטיחות כאבזור תקני במדינות בהן אלו לא הוצעו בעבר, אם כי בישראל לשמחתנו היא מגיעה כבר עתה עם כאלו. את סבב העדכונים משלים גוון חדש ובלעדי למרכב - "כחול גדישה".

הונדה סיוויק טייפ R עוברת אצל הקוסמטיקאית
צילום: הונדה

הונדה צפויה לפרסם תמונות ופרטים נוספים בתערוכת ז'נבה (מרץ 2020), שם הטייפ R המחודשת תערוך הופעת בכורה בפני קהל. מועד שיווק מתיחת הפנים בישראל עדיין לא ידוע.