התביעה הגרמנית חוקרת את מיצובישי בחשד לזיוף נתוני זיהום אוויר ממנועי דיזל, כך פורסם על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס. החוקרים חושדים שמיצובישי השתמשה באמצעי טכנולוגי שמטרתו הייתה להפחית את הזיהום בזמן מבחן התקינה, בעוד בכביש הציבורי המכונית זיהמה מעבר לכך.

הרשויות בגרמניה בודקות את מנועי ה-1.6 ו-2.2 ליטר טורבו-דיזל של מיצובישי (ארבעה צילינדרים). אלו עמדו בתקינת יורו 5 ויורו 6 למנועי דיזל. המשטרה המקומית קראה לבעלי מכוניות המצוידות במנועים כאלה משנת 2014 ואילך ליצור איתה קשר. בישראל מנוע ה-1.6 לא שווק, אך יחידת ה-2.2 ליטר הוצעה בשנים 2017-2014 במיצובישי אאוטלנדר. 1,057 יחידות נמסרו בישראל, רובן ב-2016.

הרשויות הוסיפו כי קיים חשד להונאת צרכנים, זאת משום שבמידה ואכן יימצא התקן זיוף במכוניות, ייתכן ויורדו מהכביש ולא יורשה להמשיך לעשות בהן שימוש כלשהו. חוקרים ממשטרת גרמניה והתביעה המקומית בפרנקפורט ערכו פשיטה אתמול (ג') על עשרה אתרים בגרמניה, השייכים למיצובישי וספקיות חלפי הרכב דנסו וקונטיננטל. בין היתר נבדקו אתרים בהאנובר, פרנקפורט ורגנזבורג.

גרמניה: מיצובישי נחקרת בחשד לזיוף נתוני זיהום אוויר
צילום: מיצובישי

מדנסו נמסר כי החברה משתפת פעולה עם הרשויות. מקונטיננטל נמסר כי החברה משתפת פעולה בחקירה כעדה. דובר מיצובישי בגרמניה אישר שהחברה תחת חקירה, אך לא פירט מעבר לכך. לדבריו, מיצובישי אירופה היא יבואנית ואינה מעורבת בפיתוח או ייצור דגמי היצרנית. את דבריו הביא עיתון האוטומובילווקה הגרמני. דובר מיצובישי ביפן, טטסוג'י אינואה, אמר כי החברה עדיין אוספת מידע בנושא וכי היא משתפת פעולה עם הרשויות.

גרמניה: מיצובישי נחקרת בחשד לזיוף נתוני זיהום אוויר
צילום: מיצובישי

על-פי הערכת בלומברג, אם מיצובישי תידרש לבצע קריאה לתיקון יהיו מעורבות בה עד 400 אלף מכוניות ועלותה תעמוד על 40-30 מיליארד ין (בין 943 מיליון ל-1.257 מיליארד שקל), כולל קנסות.

מיצובישי היא חלק מברית רנו-ניסאן-מיצובישי, זאת לאחר שמשבר דומה שעברה ביפן ב-2016 הוריד את ערך מנייתה ופתח פתח לניסאן להשתלט עליה. באירופה למיצובישי אין נוכחות משמעותית, עם נתח שוק של 0.9% בלבד ב-2019 (כ-138 אלף מכוניות), כך על-פי נתוני התאחדות יצרניות הרכב האירופיות.