יצרנית הרכב הספרדית סיאט חשפה את הדור הרביעי של המשפחתית הקומפקטית שלה, סיאט לאון. זו המכונית המתקדמת ביותר של המותג אי-פעם, כולל יכולת נסיעה אוטונומית חלקית וגם בגרסת כלאיים נטענת משקע עם טווח חשמלי של 60 ק"מ. הלאון החדשה צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של 2020.

הדור החדש ממשיך את עיצוב קודמו, אך עם קווים דינמיים יותר שבגרסת הסטיישן גם מזכירים לא מעט את הטאראקו, רכב הפנאי הקומפקטי שבעה מושבים שלא משווק בישראל. בחרטום תמצאו יחידות תאורה צרות מסוג לד ומאחור אופנת פס תאורת הלד המחבר בין יחידות התאורה הגיע גם ללאון. רמות גימור בכירות יציעו תאורת לד מלא מאחור עם איתות דינמי.

הדור החדש ארוך משמעותית מקודמו - 437 ס"מ בהאצ'בק ו-464 בסטיישן, בשני המקרים תוספת של כתשעה ס"מ. הרוחב דווקא התכווץ בקרוב לשני ס"מ ועומד כעת על 180 ס"מ, הגובה נותר ללא שינוי (146 ס"מ בהאצ'בק ו-149 בסטיישן) ובסיס הגלגלים צמח בחמישה ס"מ (269 בשתי הגרסאות). נפח תא המטען בהצ'בק לא השתנה (380 ליטר) אך זה שבסטיישן צמח ב-30 ליטר ל-617.



בתא הנוסעים הלאון תציע מסך מידע בגודל "10.25 במקום לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה עם מסך "8 או "10 ברמות הגימור הבכירות. המשפחתית תשווק בארבע רמות גימור בשמות מוכרים - רפרנס, סטייל, אקסלנס ו-FR. זו האחרונה תכלול תגי FR, פגושים שונים, מתלים ספורטיביים, חישוקי "17 ואף אופציה ל-"18 וצבעים ייחודיים בתא הנוסעים, ספי דלתות מוארים, תאורת רצפה שמקרינה את המילה "!Hola" ("שלום!" בספרדית) מהדלת לרצפה ועוד.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

רמת אקסלנס תכלול סבכה קדמית במבנה "יהלום", קישוט כרום למסגרות חלונות הצד, תגי "אקסלנס" וצבעים יחודיים. רמות הגימור הבסיסיות יציעו חישוקים במידה של החל מ-"16, כניסה והנעה ללא מפתח, בורר הילוכים מוקטן (בזכות מעבר לתפעול על-חוט) ובקרת אקלים (מפוצלת לשלושה אזורים ברמות הבכירות).

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

גם הנעת כלאיים
מתחת למכסה המנוע סיאט לאון תוצע עם מבחר מנועי בנזין, דיזל וגז טבעי - מהם רלוונטיים לנו בעיקר צורכי הבנזין. אלו יציעו הספקים של 90 או 110 כ"ס (שלושה צילינדרים, 1.0 ליטר), 130 או 150 כ"ס (ארבעה צילינדרים, 1.5 ליטר) ו-190 כ"ס (ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר). התיבה העיקרית לישראל תהיה הרובוטית כפולת המצמד עם שבעה הילוכים.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

סיאט תציע גם גרסאות כלאיים מתונות של מנועי ה-110 ו-150 כ"ס בנזין. לאלו תצורף מערכת חשמל משודרגת (48 וולט עם מצבר ליתיום-יון זעיר), שמטרתה בעיקר לאפשר דימום מנוע בשיוט ומוקדם יותר לקראת עצירה (עצור-סע מורחב).

בפסגת ההיצע תשכון ה-FR PHEV, גרסת כלאיים נטענת משקע שתשלב בין מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין למנוע חשמלי ותציע הספק כולל של 204 כ"ס. יחד עם מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13 קילוואט-שעה היא תוכל לנסוע עד 60 ק"מ בכוח החשמל בלבד. סיאט לא מפרסמת בינתיים נתוני ביצועים או תצרוכת דלק של אף אחת מהגרסאות.



בצד הדיזל יוצעו מנועי 2.0 ליטר עם 115 או 150 כ"ס, כאשר זה האחרון יוצע גם בגרסת הנעה כפולה במרכב הסטיישן. את היצע המנועים סוגרת גרסת גז טבעי בנפח 1.5 ליטר שמספקת 130 כ"ס.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

הלאון החדשה תהיה המכונית המאובזרת ביותר של סיאט אי-פעם, במיוחד בתחום הבטיחות. בין היתר תוצע בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, שנעזרת במידע ממפות ויכולה להאט בהגעה לצומת, כיכר, אזורים עירוניים ומקומות בהם קיימת מגבלת מהירות. יחד עם מערכת לשמירה על מרכז הנתיב (עד 15 שניות בלי לגעת בהגה), הלאון תוכל לנוע אוטונומית במצבים מסוימים, בעיקר בכבישים בינעירוניים.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

בנוסף תוצע מערכת עצירת חירום שתעצור אתכם בצד אם תפסיקו לתפקד, ניטור שטחים מתים והתראת פתיחת דלת בעמידה. אבזור המותרות יכלול שיקוף טלפונים באמצעות חיבור כבל (אנדרואיד אוטו) או אלחוטית (קארפליי), תאורת אווירה לרוחב הקונסולה הקדמית ועוד.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט

מצ'מפיון מוטורס עדיין לא נמסר מתי יחל שיווק הלאון בישראל. מסיאט נמסר כי שיווקה באירופה יחל ברבעון השני של השנה, מה שלהערכתנו אומר שאלינו היא תגיע במחצית השנייה של 2020.

נחשפה סיאט לאון החדשה - תגיע לישראל עוד השנה
צילום: סיאט