יצרנית הרכב היפנית סוזוקי הודיעה על מתיחת פנים למכונית המיני-פנאי שלה, סוזוקי איגניס. המכונית, שהוצגה לראשונה בספטמבר 2015, זוכה לרענון קליל לעיצוב ומוותרת על מנועי בנזין ללא סיוע חשמלי. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק מתיחת הפנים יחל אצלנו ברבעון השלישי של השנה.

בגזרת העיצוב השינוי אינו גדול, עם סבכה קדמית חדשה שבמקום פס רוחבי מציעה קישוטים בצורת האות U. עדכונים בוצעו גם ליחידות התאורה הקדמיות והאחוריות ולפגושים ונוספו גוונים חדשים למרכב. בתא הנוסעים השינוי נראה מינורי עוד יותר, כאשר בעיקרו גוונים חדשים לחלקי הקונסולה הצבעוניים.

ביפן סוזוקי תשווק את האיגניס עם הנעת כלאיים בלבד. המערכת, שהייתה זמינה עד כה בתוספת תשלום, כוללת מנוע 1.2 ליטר בנזין עם 91 כ"ס ו-12 קג"מ (90 כ"ס ו-12.2 קג"מ במפרט הישראלי הנוכחי) ובנוסף מנוע חשמלי זעיר (3.1 כ"ס) שמטרתו בעיקר לסייע לכיבוי ממושך של מנוע הבנזין בגלישה ועמידה.

סוזוקי איגניס מתחדשת - בישראל השנה
צילום: סוזוקי

מערכת הכלאיים משודכת לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (כמו באיגניס הישראלית), מה שעד כה לא היה זמין באירופה ומנע את שיווק גרסת הכלאיים אצלנו. ייתכן כי מהלך דומה יבוצע גם אצלנו, אך אין לכך בינתיים אישור רשמי. סוזוקי לא מפרסמת נתוני ביצועים ביפן אך כן תצרוכת דלק - 19.8 ק"מ לליטר לגרסת הנעה קדמית ו-19 עם הנעה כפולה בתקן היפני.

סוזוקי איגניס מתחדשת - בישראל השנה
צילום: סוזוקי

מתיחת הפנים במפרט האירופי תוצג ככל הנראה בחודש מרץ הקרוב בתערוכת ז'נבה. לישראל היא תגיע ברבעון השלישי של 2020.

סוזוקי איגניס מתחדשת - בישראל השנה
צילום: סוזוקי
סוזוקי איגניס מתחדשת - בישראל השנה
צילום: סוזוקי