קאדילק חשפה את הדור החדש לאסקלייד, רכב הפנאי בגודל מלא (או פשוט - ענק) וספינת הדגל של המותג. קאדילק אסקלייד הוא מהמצליחים מסוגו ומקור עקבי ואמין לרווחים עבור היצרנית, ובהתאם זוכה בדור החמישי לשדרוג מקיף עם טכנולוגיות שלא הוצעו בו אי-פעם. מחברת UMI, יבואנית קאדילק, נמסר כי הוא יגיע לישראל במהלך 2021 בסמוך להשקה העולמית.

כבעבר, האסקלייד יוצע בשני אורכים - ארוך מאוד וארוך מאוד מאוד. לגרסה הרגילה אורך של 538 ס"מ, רוחב של 206 ס"מ, גובה של 195 ס"מ ובסיס גלגלים באורך של מכונית פאר - 307 ס"מ. גרסת בסיס הגלגלים הארוך (ESV בשפת קאדילק) מציעה אורך של 577 ס"מ, רוחב זהה, גובה של 194 ס"מ ובסיס גלגלים נדיב במיוחד של 341 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 722 ליטר (ועד 3,089 עם מושבים מקופלים) בגרסה הקצרה ו-3,585-1,215 ליטר בארוכה.

רכב הפנאי הענקי מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית, כאשר הנעה כפולה תוצע בתוספת תשלום. המנוע העיקרי הוא הכי אמריקאי שיש - גדול נפח (6.2 ליטר, V8 בנזין) ועשיר בכוח (420 כ"ס, 63.5 קג"מ). מי שירצה לחסוך, יחסית, יוכל לבחור ביחידת שישה צילינדרים בטור, טורבו-דיזל, שתציע 277 כ"ס ו-63.5 קג"מ מנפח של 3.0 ליטר. לשתי הגרסאות תיבת 10 הילוכים אוטומטית חדשה.



האסקלייד זוכה לעיצוב מעודן מבעבר ויוצע בחמש רמות גימור, כולל שתיים הנקראות "ספורט" ו"פלטינום ספורט". לאלו עיצוב ייחודי כולל אפשרות לסבכה וקישוטי מרכב שחורים ופגושים שונים. כל גרסאות האסקלייד מצוידות בחישוקי "22, מתלה אחורי נפרד חדש, מתלים אדפטיביים עם אפשרות למתלי אוויר ואפשרות לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.

מסך OLED קעור ונסיעה אוטונומית
החידושים הגדולים באמת מתחילים בתא הנוסעים, שם האסקלייד יציע סביבת נהג חדישה - כולל שלושה מסכי מידע ענקיים. הקטן שבהם, בגודל "7.2, נמצא משמאל ללוח המחוונים ומשמש לתפעול מערכות נהיגה שונות. במקום מחוונים יש מסך "14.2 והמולטימדיה מגדילה ל-"16.9 עם מסך OLED קעור (שטח תצוגה כולל של "38). קאדילק לא מזניחה גם את הילדים, שיקבלו שני מסכי "12.6 בגב המושבים הקדמיים. 



רשימת האבזור התקני ובתוספת תשלום ארוכה במיוחד. בין היתר תוצע מערכת ניווט עם מציאות רבודה, מיקרופונים מאחור שמאפשרים שיחה עם היושבים לפנים בלי לצעוק, מערכת שמע עם 19 או 36 רמקולים מתוצרת AKG, קישור NFC לטלפון, שבעה שקעי USB (מהם חמישה מסוג C), מושבים קדמיים עם עד 16 אפשרויות כוונון, מסאז' וזכרונות, מושבים בשורה שנייה מתכווננים חשמלית ועוד.

קאדילק אסקלייד חדש ומתוחכם יגיע לישראל בשנה הבאה
צילום: קאדילק

בתחום מערכות הבטיחות האסקלייד מבצע עוד צעד קדימה, כאשר בפסגת ההיצע תוצע בקרת שיוט אדפטיבית קרובה לנהיגה אוטונומית ("סופר קרוז"). בכבישים בינעירוניים מסוימים בארה"ב וקנדה (לא ברור בינתיים אם גם בישראל), האסקלייד ישלוט בעצמו על כל פעולות הנהיגה - האצה, בלימה, היגוי ומעבר בין נתיבים.

קאדילק אסקלייד חדש ומתוחכם יגיע לישראל בשנה הבאה
צילום: קאדילק

לצד זאת יוצעו בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה עם זיהוי הולכי רגל, מערכת עזר לחנייה, התרעת רכב בשטח מת גם בנסיעה לאחור, מערכת ראיית לילה ומראה מרכזית שמקרינה את הנעשה מאחור ממצלמה ללא הפרעה של משענות ראש או מטען.

קאדילק אסקלייד חדש ומתוחכם יגיע לישראל בשנה הבאה
צילום: קאדילק

שיווק האסקלייד יתחיל בארה"ב בשנת הדגם 2021, כלומר ברבעון השלישי של 2020. לישראל יגיע כאמור במהלך 2021, בסמוך לתחילת השיווק במדינות מחוץ לאמריקה.