נהירת יצרניות הרכב לשוק ההודי המתפתח ממשיכה עם רכב חדש נוסף שיצרנית גדולה חושפת במיוחד למדינה זו. הפעם זו קיה, שהציגה רכב פנאי המכונה "סונט" (Sonet, שיבוש של המילה Sonnet או "שיר זהב" באנגלית). הרכב החדש מיועד כמתחרה לסקודה ויז'ן אין - רכב תצוגה דומה שנחשף בהודו וישווק אף הוא תוך כשנה.

הסונט הוא רכב פנאי קטן לתצוגה, אבל בשינויים קטנים יחסית - חישוקים צנועים יותר ופחות איפור תצוגה - יגיע לייצור כבר במחצית השנייה של השנה. בניגוד לקיה סלטוס המיועד להגיע לישראל ושלל רכבי הפנאי האחרים של המותג, הסונט ייוצר במיוחד להודו ולא יזכה להניח את צמיגיו על אספלט ישראלי.

קיה בינתיים לא מפרסמת מפרט טכני של הרכב, ובפרט את מידותיו. היא כן מבטיחה אבזור רב במונחים הודיים, מדינה בה עדיין לא כל המכוניות מציעות אפילו כרית אוויר לנהג, ומציינת בין היתר מסך מולטימדיה נדיב מידות ("10.25) במרכז הקונסולה, מערכת שמע מתוצרת בוז ותיבת הילוכים רובוטית (כנראה חד-מצמדית).

שיר להודו: קיה מציגה סונט
צילום: קיה

פרטים על הגרסה הסדרתית צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. אצלנו הסונט כאמור לא ישווק, ובמקומו נקבל את הסלטוס שהוצג לפני מספר חודשים בקוריאה. שיווקו צפוי להתחיל בישראל בשבועות הקרובים.

שיר להודו: קיה מציגה סונט
צילום: קיה