לקראת סיום שנת 1995 ערך מגזין אוטו לראשונה את בחירת 'אוטו השנה', וזה הוכרז בגיליון 118. מאז, עשרים וחמש שנים ללא הפסקה, הוא משמר את המסורת הזו, כראוי למעמדו הייחודי בתחום הרכב בישראל. וכך גם השנה, כאשר המועמדים העיקריים והזוכה בתואר מוכרזים בגיליון היום באירוע גדול בתל אביב וכמובן בגיליון אוטו העדכני (408).

גם השנה, לאחר רבע מאה ברציפות, נבחר 'אוטו השנה של ישראל' על-ידי העיתונאים של אוטו, קוראי המגזין, וכמו מאז 2005, מזה 15 שנים, שותפים לבחירה גם גולשי האתר, אליהם הצטרפו בעשור האחרון גם גולשי מאקו.

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: אוטו

עקרונות לבחירה
מיהו 'אוטו השנה של ישראל'? זה הדגם החדש – כזה שנבחן בישראל על-ידי אוטו במהלך השנה החולפת – שלדעת מערכת אוטו וקוראיו הביא את הבשורה החשובה ביותר, את החידוש המשמעותי, או השפיע יותר מכל דגם אחר.

כמו מדי שנה, בחרה מערכת אוטו גם לקראת 2020 את הדגמים המנצחים בקטגוריות השונות, וגם כאן נשמרה המסורת שהמועמדים לבחירה והנבחרים יכולים להיות דגמים וותיקים יותר.

'אוטו השנה של ישראל 2020', הדגמים הזוכים בכל קטגוריה ומותג השנה נחשפו במסגרת אירוע חגיגי, בו אירחו אנשי אוטו ומאקו את כל יבואני הרכב וחברות הליסינג הגדולות בישראל.

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

אוטו השנה
שלושים ושמונה דגמים חדשים לגמרי נבחנו על-ידי אוטו בישראל בשנה שחלפה – לא כולל השקות בחו"ל, מבחנים לדגמים מחודשים ולגרסאות ומבחנים השוואתיים – יותר משלושה בכל חודש, והבחירה המורכבת נערכה ביניהם. הבחירה באוטו השנה מורכבת מכיוון שהוא אינו אמור להיות הטוב ביותר, היפה מכולם או המשוכלל מכל היתר.

'אוטו השנה של ישראל' צריך להיות – מהפכני, או לפחות מתקדם במיוחד; להביא בשורה לעולם הרכב בכלל, או לפחות לזה הישראלי; ראוי לציון בזכות שילוב מרשים של תכונות, או לפחות כזה הנותן ערך או תמורה יוצאים מהרגיל.

על-סמך עקרונות אלה הגיעו לשלב הגמר חמישה דגמים: MG ZS EV, אודי e-tron, טויוטה קורולה, סוזוקי ג'ימני, סיטרואן C5 איירקרוס.  

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

אחד מהם מבוסס על עקרונות עתיקים ממש, אבל הביא עמו משב רוח חדש ורענן, למרות שהוא שייך לקבוצה קטנה שכמעט נכחדה; דגם אחר מעניק, באמצעות טכנולוגיה מקורית ברכב נוסעים ומרכיבים נוספים, איכויות נסיעה נדירות; דגם נוסף הוא הוותיק מסוגו בעולם הרכב, אבל הגיע לכאן עם הנעה היברידית, וגם גרף את תואר רכב המכר של השנה; שני דגמים מייצגים את העתיד הקרוב של עולם הרכב, הם מונעי חשמל, ומייצגים את שני הקצוות של קשת המחירים בעולם החדש הזה: יקר ועממי. סיכום המאפיינים העיקריים של הדגמים הנבחרים מצביע כי כמו לפני שנה, דגם אחד הוא מכונית נוסעים, והשאר הם רכבי פנאי ושטח, שמנעד היכולות שלהם נע בין שבילים ידידותיים ועד תוואי עוין.
כמה דברים על כל אחד

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

MG ZS EV. ממש עם סגירת הדלתות, פרץ לאולם רכב הפנאי הקטן ZS של MG. כמובן, לא  מדובר בדגם בעל מנוע הבעירה הפנימית שהוצג לפני שנתיים, שהפגין הופעה מצודדת אך ממש לא התעלה בבטיחות. הדגם הזה, הנראה זהה בעיצובו, הוא בעל מנוע חשמלי, מציע טווח של 260 ק"מ – ומביא לסצנה המקומית תג-מחיר של משפחתית, 140,000 שקלים. ולא פחות חשוב: ZS החשמלי מגיע לכאן כאשר על הפגוש שלו חמישה כוכבי בטיחות במבחן יורו NCAP, ובמפרט שלו מערך בטיחות עדכני ומרשים.  

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

אודי e-tron. דגם מקורי זה של אודי, לא גרסה-של, הוא כל-חשמלי מהיסוד, והגם שעיצובו דומה לזה של שאר דגמי המותג, הוא עכשווי, צופה פני-עתיד כנדרש. e-tron, שנמצא עדיף, במבחן ההשוואתי שערכו בהשתתפו יגואר I-פייס, אוטו השנה 2019, בגלל מחירו ומקדם השימושיות המשופר שלו, מביא את ההבטחה של ההנעה החשמלית לדגם של מותג יוקרה שמחירו סביר יחסית ובמבנה הנכון לשימוש היום-יומי.

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

סוזוקי ג'ימני. כמו אחד מעמיתיו המאוד-מאוד ספורים, ג'יפ רנגלר שהיה בין הנבחרים בשנה שעברה, כך ג'ימני החדש מיועד להעמיק בשטח הרבה מעל (במעלות) ומעבר (בשטח). כמוהו, זהו רכב וותיק (אבל פחות), גם הוא אייקון של ממש, בזכות יכולתו ופשטותו. הדגם החדש משופר באופן משמעותי מקודמו, ומביא לסצנה גם עיצוב שהוא לא פחות ממקסים.  

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

טויוטה קורולה. הדור ה-12 של מכונית הנוסעים הוותיקה בעולם, והרכב הנמכר מעולם, הוא הרבה יותר מאשר דגם מוצלח. מעבר לעיצוב המקורי, בחוץ ובפנים, למערך הבטיחות הנרחב והתקני, לשפע גרסאות המרכב, לאבזור העשיר ולתקשורת המתקדמת, קורולה החדשה מוצעת עם מערך היברידי יעיל ביותר, וזה עושה אותה למכונית משפחתית מומלצת ביותר. ומעבר.   

אוטו השנה של ישראל 2020 - אודי e-tron!
צילום: איתמר רותם

סיטרואן C5 איירקרוס. דגם הפנאי הקומפקטי הזה מביא איכות נסיעה נדירה לא רק בסגמנט התחרותי הזה, אלא בעולם הרכב בכלל, בין הדגמים העממיים בפרט. עם זכוכיות כפולות, ריפוד תלת-שכתבי, ומעל לכל בולמים סופר-מתקדמים, מציע הדגם הזה איכות נסיעה מעולה ונוחות נסיעה נדירה. וזה טוב לא רק בשבילים, אלא ובעיקר על תשתית הסלילה בערים ומחוצה להן, שבעוונותינו במקרים רבים דומה מדי לדרכי עפר.

והזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2020' הוא...
אוטו השנה של ישראל משלב את ההנעה המתקדמת ביותר, הלא היא הנעת החשמל, מוגש במרכב פנאי סופר-יעיל, מוצג במחיר סביר עבור רכב כזה של מותג יוקרה, ושומר על הערכים הנדרשים ממותג כזה: אוטו השנה של ישראל 2020 הוא אודי e-tron