הזוכה בתחרות 'אוטו השנה של ישראל 2020' הוכרז באירוע גדול שנערך בתל-אביב והוא אודי e-tron, ועל כך תוכלו לקרוא בהרחבה כאן. לצידו הוכרזו דגמים מנצחים בקטגוריות המרכזיות בשוק הרכב הישראלי בשנת 2020. בתחרות זו השתתפו כלל הדגמים המשווקים כיום בישראל. הנה הרשימה המלאה של המכוניות הנבחרות של 'אוטו' בקטגוריות השונות לשנת 2020:

מיני – שברולט ספארק.

בקטגוריית המיני היו השנה שלוש מתחרות בולטות - יונדאי i10, שברולט ספארק וקיה פיקנטו. האחיות הקוריאניות פופולריות במיוחד אבל השנה הייתה זו שוב (היא זכתה גם ב-2019) הספארק שקטפה את תואר 'המיני הנבחרת לשנת 2020'.

הספארק ראויה לתואר בזכות מרחב גדול יחסית, ביצועים מכובדים ביותר, אבזור נאה ונוחות נסיעה ברמה גבוהה ביחס למקובל בקטגוריה - היא הנוחה והנעימה לנסיעה בין בנות מינה. 

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: יואל פלרמן

סופרמיני – סיטרואן C3.

מכוניות הסופרמיני מציעות ממדים נדיבים יותר ואיכויות נסיעה גבוהות יותר ממכוניות המיני, אך עדיין שומרות על ממדים המתאימים למרחב האורבני. כאלה הן פולקסווגן פולו וסיאט איביזה - שתי אחריות שמציעות יחידת הנעה מוצלחת ומערכת מולטימדיה משובחת.

אבל ממש בדומה לשנה שעברה הייתה זו סיטרואן C3 שזכתה בתואר 'הסופרמיני הנבחרת של אוטו ל-2020'. מבין דגמי הסופרמיני, דגם זה מבריק בעיצובו, הוא מרווח יחסית, אבזורו עשיר ואיכות הנסיעה שלו טובה מאוד, לא רק בהשוואה לדגמים מקבילים אחרים. בכלל. מחיר אטרקטיבי וחמש שנות אחריות מלאות בהחלט סייעו בבחירה.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: עמית אגרונוב

משפחתיות-קומפקטיות – טויוטה קורולה.

למרות הפופולריות של רכבי הפנאי גם כיום סגמנט המשפחתיות ממשיך להיות מרכזי בשוק הישראלי. סקודה אוקטביה בולטת בזכות ממדים נדיבים ומרחב אדיר לנוסעים ומטען. יונדאי איוניק, שהייתה הנמכרת ביותר בשנה שעברה, התעדכנה ומציעה מערכת הנעה מתקדמת וחסכונית.

אבל השנה המכונית הנמכרת ביותר בהיסטוריה טיפסה לראש הפודיום. הדור החדש של טויוטה משלב מרכב מרווח המעוצב באופן מקורי, אבזור עשיר, מערכות בטיחות מתקדמות ובעיקר מוסיף מערכת הנעה היברידית יעילה. ומאוד חסכונית. היא גם הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת, ובפער לא קטן.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: איתמר רותם

משפחתיות-גדולות – סקודה סופרב.

מי שרוצה יותר מהמשפחתית שלו יפנה לסגמנט המשפחתיות הגדולות, או "מכוניות מנהלים" כפי שהן מכונות. השנה המתחרות הבולטות בסגמנט התחדשו (מאזדה 6) או הוצגו בדור חדש לגמרי (פיג'ו 508) והעירו את התחרות בסגמנט זה.

כמוהן גם סקודה סופרב, הזוכה בתואר 'המשפחתית הגדולה הנבחרת של אוטו ל-2020', התעדכנה. הדור הנוכחי, מתעלה במרחב ובשימושיות, מוסיף אבזור נוחות ובטיחות עשיר, מקנח ביחידות הנעה מעולות ועטוף במופע מכובד. מתיחת הפנים מלטשת את המתכון המוכר והמאוד מוצלח של סופרב.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: יואל פלרמן

משפחתיות-קומפקטיות/יוקרתיות – מרצדס A-קלאס.

ביחס למקבילות העממיות שלהן, המשפחתיות היוקרתיות מבטיחות תאי נוסעים איכותיים יותר, אבזור מתקדם, עיצובים מרהיבים לחוץ ולפנים ומעל הכל - מהוות כרטיס כניסה למועדון היוקרה. אודי A3 היא הנמכרת ביותר בסגמנט, וקל להבין מדוע. ב.מ.וו סדרה 1 נחתה בארץ בדור חדש שמציג יכולת דינאמית גבוהה למרות המעבר להנעה קדמית.

אבל השנה הייתה זו מרצדס A קלאס החדשה שזוכה בתואר 'המשפחתית היוקרתית הנבחרת של אוטו ל-2020'. הדור החדש מרשים בעיצוב החוץ, מצטיין בסביבת הנהג הסופר-מעודכנת, בטיחותי, מתקשר, ובארסנל שלו יחידות הנעה מעולות. במרצדס יודעים את העבודה.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: בני דויטש

משפחתיות-גדולות/יוקרתיות – וולוו S60.

השנה סגמנט המשפחתיות הגדולות זכה ללא מעט חידושים. מרצדס C קלאס המוצלחת הגיעה לכאן לאחר מתיחת פנים שסידרה לה יכולות טובות מבעבר. ב.מ.וו סדרה 3 נחתה בארץ בדור חדש משוכלל ומתקדם בהרבה מזה היוצא, כולל גרסה היברידית משופרת.

אבל הזוכה שלנו השנה בתואר 'המשפחתית הגדולה היוקרתית הנבחרת של אוטו ל-2020' היא וולוו S60 החדשה. מדובר בדור חדש לגמרי שמביא את שצפוי ממנו ומעבר לכך – מערך בטיחות מרשים, אבזור רב, קדמה טכנולוגית – ומוסיף עיצוב מקורי ויפהפה, ומערך הנעה משובח ביותר, המשלב מערכת היברידית עם ביצועים מסחררים. ובמספרים: 390 כ"ס ו-4.6 שניות ל-100 קמ"ש. ואו!

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: יואל פלרמן

מכונית סלון – ב.מ.וו סדרה 5.

אנחנו אוהבים מכוניות סלון. קרובות באיכות ובטכנולוכיה למכוניות הפאר, אבל קטנות ומוצלחות יותר לנהיגה מהן. אודי A6 החדשה היא מפגן טכנולוגי סופר-מפרשים, במיוחד בסביבת הנהג המרהיבה שלה. וולוו S90 מציעה יחידת הנעה היברידית-נטענת ירוקה ובעלת ביצועים בליסטיים. שתיהן בלטו בתחרות על המקום הראשון.

אבל את תואר 'מכונית הסלון הנבחת של אוטו ל-2020' קטפה השנה ב.מ.וו סדרה 5. במובנים רבים היא זוכה מובנת מאליה. דגם זה קובע את אמות המידה בקטגוריה מזה עשרות בשנים, משלב באופן ראוי לציון כל מה שנדרש ממכונית מכובדת של יצרן יוקרה עם אותם מרכיבים שעושים את הנהיגה לחוויה.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: מנהל

מכונית פאר – אודי A8.

הטוב ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע. קשה למצוא מכוניות טובות יותר בעולם כולו מאלה המתמודדות בסגמנט זה. מרצדס S קלאס המחודשת מציעה הופעה מרשימה כמו שרק מרצדס יודעת לתת, יחידות הנעה מצוינות ואיכות בלתי מתפרשת. ב.מ.וו סדרה 7 המחודשת עברה עדכון מקיף ששדרג את היכולת שלה ללא היכר, ובמיוחד בולטת יחידת ההנעה ההיברידית החזקה שלה.

העניין הוא שאודי A8, ממש כמו בשנה שעברה, ממשיכה לשמור על פער טכנולוגי. הדגם החדש עשיר באופן מרשים באבזור נוחות ובמערכות בטיחות עכשוויות, מרשים בסביבת הנהג ומשלב ביצועים מעולים, נוחות איכות ונוחות נסיעה ברמה גבוהה ביותר וכישורים דינמיים מהנים. כן, אפילו ביחס למתחרות המצוינות מולן הוא עומד.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: אורי שר

רכב פנאי קטן – קיה סטוניק.

סגמנט רכבי הפנאי הקטנים ממשיך לצמוח עם שלל מתחרים שהגיעו בהמלך השנה, וגל ענק שצפוי לנו במהלך השנה הקרובה. ההתלבטות השנה הייתה בין סיאט ארונה שמציע חבילה מאוזנת לסיטרואן C3 איירקרוס בעל המבנה השימושי והעיצוב הייחודי.

אבל כמו בשנה שעברה בסוף בחרנו בקיה סטוניק. נכון, הממדים אינם גדולים, אבל הביצועים טובים, הכושר הדינמי מצוין, לאלה מצטרפים מערכות בטיחות עכשוויות, אבזור נאה – והכל בעיצוב חוץ ופנים חינני ביותר. אהבנו.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: תומר פדר

רכב פנאי קומפקטי – פיג'ו 3008.

השנה זה היה הסגמנט הגדול והפופולרי בישראל. יש בו שפע ענק של מתמודדים והבחירה הייתה קשה במיוחד. קיה ספורטאז', שעבר עדכון בתחילת 2019, הוכיח לנו שוב שמדובר ברכב רב כישורים. סיטרואן C5 איירקרוס החדש הרשים בנוחות ואיכות נסיעה יוצאת דופן - זה כנראה הרכב הנוח בקטגוריה.

ובכל זאת, פיג'ו 3008 נותר 'רכב הפנאי הנבחר של אוטו'. ה-3308 עושה זאת בזכות שילוב משובח ביותר של עיצוב חוץ, תכנון פנים מבריק ומקורי, אבזור עשיר, ביצועים טובים ובעיקר איכות ונחות נסיעה מרשימה ביותר.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: עמית אגרונוב

רכב פנאי בינוני – סקודה קודיאק.

סגמנט זה צובר פופולריות בשנים האחרונות, בין היתר על חשבון המשפחתיות הגדולות. השנה בלטו מספר מתמודדים ביניהן יונדאי סנט-פה שבדורו החדש זוכה לעיצוב מרשים ושיפור משמעותי באיכות סביבת הנהג והנסיעה. פיג'ו 5008 ממשיך להרשים בעיצוב החוץ והפנים וזכה לגרסת כניסה במחיר אטרקטיבי ששיפרה את סיכויו.

אבל הקדים אותו במהלך סקודה קודיאק, 'רכב הפנאי הנבחר של אוטו ל-2020'. קודיאק סימן את המגמה של גרסאות מוזלות לכלים בסגמנט. אל כך מצטפות כל התכונות המוכרות שאהבנו בדגם: תכנון יעיל ומרחב כביר, בטיחות עכשווית, אבזור טוב וגם מתעלה, יחידות הנעה מתקדמות, גם אופציה לשבעה.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: גיא שפרנט

רכב פנאי קטן/יוקרתי – לקסוס UX.

השנה החלטנו להעניק פרס גם לרכב פנאי יוקרתי קטן. אל אודי Q2 הפופולרי, המעוצב והמוצלח הצטרף השנה DS 3 קרוסבק עם עיצוב אוונגרדי כמו שרק הצרפתים יודעים ובכך נוצר סגמנט חדש יש מאין. 

והראשון לקטוף את הפרס הוא לקסוס UX, שנמצא קצת בין הקטגוריות (קטנים לקומפקטיים). מדובר בלא פחות מהברקה עיצובית ליצירת דגם המשלב את הנדרש מרכב פנאי כזה עם מופע ייחודי, נדיר מסוגו. 

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: אורי שר

רכב פנאי קומפקטי/יוקרתי – וולוו XC40.

ממש כמו בפלח העממי, גם בתחום היוקרה המעבר לרכבי פנאי בולט וברור, וסגמנט זה רווי מתחרים חדשים ואיכותיים. ב.מ.וו X1 נחת בארץ במהדורה מחודשת ומשופרת בהרבה ביחס לדור היוצא. מתמודד נוסף שבלט הוא קאדילק XT4 וזאת בזכות עיצוב ייחודי, ממדים נדיבים ורשימת אבזור ארוכה בצורה יוצאת דופן.

לבסוף הוחלט להעניק את תואר 'רכב הפנאי הקומפקטי היוקרתי הנבחר של אוטו ל-2020' לוולוו XC40. הדגם, שגם זכה במבחן ההשוואתי שערכנו, מביא את כל התכונות הנדרשות מבני מינו, ומגיש אותן בחבילה מרשימה של יכולת, בטיחות והתנהלות. שאפו וולוו.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: עזרא רפאל

רכב פנאי בינוני/יוקרתי – ב.מ.וו X3.

בסגמנט זה בולטים מספר כלים. אחד מהם הוא קאדילק XT5, שממש לאחרונה נחת בארץ לאחר מתיחת פנים שעבר הדגם. כמו אחיו הקטן הוא מוזכר כאן בזכות ממדים נדיבים לסגמנט ואבזור שופע. השני הוא וולוו XC60 שנמצא כאן בזכות מערכת הנעה היברידית-נטענת חזקה וחסכונית, רשימת אבזור ארוכה ואיכויות נסיעה גבוהות.

ובכל זאת, ב.מ.וו X3 זוכה בתואר 'רכב הפנאי הבינוני-יוקרתי הנבחר' שלנו לשנה זו. מעבר למובן מאליו – ביצועים, איכות, אבזור – מוסיף דגם זה נימוסי נסיעה משובחים ויכולת דינמית שהיא לא רק מרשימה אלא גם מענגת. וכשזה נאמר על רכב פנאי זה אומר המון.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: תומר פדר

רכב פנאי גדול/יוקרתי – מרצדס GLE.

גם בסגמנט זה הייתה לנו שנה רווית חידושים. אודי Q7 עבר מתיחת פנים יסודית שסידרה לו סביבת נהג חדשה וחדשנית, מנועים מעודכנים ומשובחים וכל זה הצעיד אותו כמה צעדים קדימה. ב.מ.וו X5 הוצג בדור חדש לגמרי ומציע כעת יחידת הנעה היברידית-נטענת סופר מרשימה.

לבסוף בחרנו במרצדס GLE כ'רכב הפנאי הגדול היוקרתי הנבחר של אוטו ל-2020. הדור החדש של רכב הפנאי היוקרתי הראשון מביא שפע מרשים של אבזור, טכנולוגיה (מערכת מתלים אקטיבית), יכולת וביצועים – וסביבת הנהג ראויה לציון מיוחד.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: איתמר רותם

רכב שטח – סוזוקי ג'ימני.

עולם הולך ונעלם. קשה למצוא היום רכבי שטח אמיתיים בשוק הישראלי, ובכלל. טויוטה לנד קרוזר הוא נציג נאמן לדור הולך ונעלם של רכבי פנאי-שטח אמיתיים - רכב עתיר יכולת מעבר לאספלט. ג'יפ רנגלר החדש מוזכר כאן בזכות מופע רטרו מהפנט ויכולות שטח מדהימות.

אבל השנה בחרנו בסוזוקי ג'ימני הקטן לתואר 'רכב השטח הנבחר של אוטו'. מדובר באחד משלושה עם המבנה המקורי של רכב שטח טהור (יחד עם ג'יפ רנגלר ומרצדס G-קלאס), במחיר סביר, עם יכולת שטח מרשימה, כעת משופר בהרבה מקודמו ובעיצוב חביב להפליא. אנחנו רוצים אחד כזה בחניה. ותודו שגם אתם.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: מערכת אוטו

מכונית ספורט – ניסאן GT-R.

הבחירה הייתה קשה. סגמנט זה רווי אמוציות. האם צריך לבחור בקומפקטית חמה ועממית? או שאולי שיא האקזוטיקה? ב.מ.וו i8 מוצאת אצלנו מקום חם בלב, היא ההיברידית הכי מרגשת שיש בסביבה כנראה. אודי R8 לא יוצאת לנו מהראש בזכות צליל ה-V10 המעלף.

אבל השנה דווקא ניסאן GT-R זוכה להיות 'מכונית הספורט הנבחרת' שלנו. מכונית הספורט היפנית הוותיקה עדיין עושה את זה ובגדול. יחס כוח-ביצועים-שקל מדהים עם סמל עממי. אנחנו מצאנו לנכון להצדיע לה, רגע לפני שהדור הנוכחי מסיים את דרכו.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: ניסאן

קניית השנה – קיה נירו.

המתמודדים בקטגוריית קניית השנה היו קיה אקסיד - שמחזיר את המחיר ה"משפחתי" לסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים. גם סיטרואן קקטוס החדש נשקל בחיוב - הוא מציע נוחות נסיעה עילאית ביחס למחיר ויכול להוות תחליף מוצלח למשפחתית בזכות ממדים נדיבים ביחס לסופרמיני.

בסוף בחרנו להעניק לקיה נירו את תואר 'קניית השנה'. רכב הפנאי הקומפקט הזה מסמן את המגמה הבולטת השנה - ההצלחה הכבירה של מכוניות היברידיות. השנה הוא נחת לאחר מתיחת פנים שעבר והיה לרכב הפנאי הקומפקטי הנמכר ביותר - ואפשר להבין מדוע: אבזור בטיחותי עשיר, חסכון בדלק ומרחב נדיב לנוסעים. וכל זה במחיר קצת יותר גבוה משל משפחתית.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: אלי שאולי

מותג העשור – יונדאי.

לפני עשור היה קשה לדמיין את יונדאי כמותג המוביל בשוק הרכב הישראלי. אבל היום קשה לדמיין את עולם הרכב ללא היצרנית הקוריאנית ששוטפת את כבישי ישראל - למעלה מ-40,000 מכוניות יונדאי נמכרו בשנה האחרונה!

המותג הנמכר בישראל במהלך העשור כולו, עם שפע דגמים מוצלחים המעניקים תמורה מצוינת. יונדאי מציגה נוכחות בולטת ולרוב מוצלחת ותחרותית במרביתה הסגמנטים החשובים בשוק הישראלי. המספרים מספרים את הסיפור.

אוטו השנה של ישראל - המכוניות הנבחרות של אוטו לשנת 2020
צילום: איתמר רותם

תרומה לקהילה – צבי נטע. מנכ"ל מכשירי תנועה תורם בשנים האחרונות עשרה אחוזים ממשכורתו שלו לטובת ילדים בסיכון. זה מעשה נאצל, וראוי שישמש דוגמה לרבים אחרים.