קופרה, חטיבת הספורטיביות שהופרדה מסיאט למותג עצמאי, תציג בעוד כשבוע את מכוניתה השנייה. אחרי קופרה אטקה, הגרסה הספורטיבית של סיאט אטקה, תגיע תורה של קופרה לאון, שתתבסס - לא תופתעו לגלות - על סיאט לאון החדשה. בכך למעשה לא תוצע יותר סיאט לאון קופרה עם סמלי סיאט, ובמקומה תוכלו לרכוש את המכונית רק עם סמל קופרה.

היצרנית לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני או תמונות מלאות, ומסתפקת בתמונת החרטום החלקית - ממנה ניכר כי הלאון של קופרה תזכה לחזית אגרסיבית הרבה יותר מכפי שהורגלנו עד עתה, עם עיצוב פחות קרוב לגרסת ה-FR (שנמכרת כסיאט גם בדור החדש).

מלבד זאת הספרדים מציינים כי יהיו גרסאות האצ'בק וסטיישן ולראשונה גם גרסת כלאיים נטענת משקע. זו כמו סקודה אוקטביה iV RS ופולקסווגן גולף GTE, תציע מנוע טורבו-בנזין ומנוע חשמלי עם הספק כולל של 245 כ"ס. הקופרה צפויה להציע בנוסף גם גרסאות בנזין ודיזל ללא סיוע חשמלי.



בחשיפה שתתקיים בשבוע הבא, סיאט תציג גם את גרסת המרוץ של הלאון, שמיועדת לנהגים חובבים ולקבוצות מקצועיות, בין היתר בליגות TCR (תיור). זו תציע עיצוב ייחודי לטובת אווירודינמיות מיטבית, אבזור מינמלי ואת כל אבזור המרוצים הנדרש - למשל כלוב התהפכות, ציוד טלמטריה ומערכת כיבוי אש. גרסה זו לא תורשה כמובן לנוע בכביש ציבורי, ומקופרה נמסר כי בפיתוחה נעשה שימוש בייצור במדפסת תלת-ממד לייצור מראות ופתחי אוורור, תהליך שלטענת היצרנית קיצר וייעל את זמני הפיתוח.