עשור אחרי שג'ילי הסינית רכשה את וולוו מידי פורד, היצרניות נערכות למיזוג מלא שיהפוך את השוודים לחטיבה בתוך הקונצרן הסיני. בכך מתהפכת כוונת ג'ילי לחזק את וולוו כיצרנית עצמאית - כאשר לפני שנתיים הסינים נערכו להנפקת וולוו בנפרד בבורסה.

במקום, וולוו וג'ילי מאשרות כי הן מקיימות מגעים למיזוג מלא של עסקיהן, כאשר הקונצרן החדש יירשם בבורסת הונג קונג ובשלב מאוחר יותר גם בזה של שטוקהולם, שוודיה. לפי שעה לא ידוע כיצד ייקרא הקונצרן החדש, אך סביר כי יוסיף לשאת את השם "ג'ילי אחזקות". בראש החברה ימשיך גם לעמוד יו"ר ג'ילי, לי שופו. 

על-פי היצרניות, המהלך יגדיל את יכולת וולוו לשווק את דגמי ג'ילי בעולם - שנים לאחר שזו האחרונה הבטיחה להגיע לאירופה, מהלך שבינתיים לא התקדם משמעותית. גם תוכניות שיווק בישראל לא הבשילו. שימוש ברשת השיווק של וולוו וקשר הדוק יותר בין הדגמים - פיתוח, ייצור וטכנולוגיות - יסייע לכך גם.

עשור להשתלטות: וולוו תמוזג לתוך ג'ילי הסינית
לי שופו, יו"ר ג'ילי אחזקות (צילום: וולוו)

המהלך עליו הודיעו הצדדים שימח את המשקיעים, ומניית ג'ילי זינקה ביותר מ-11% במסחר לאחר פרסום הדברים. "אסטרטגית, המהלך מרגיש כמו צעד ראשון מצד היו"ר לי שופו למזג את אימפריית הרכב שלו, ולשלם חלק מהחובות שהצטברו", כך אמר אנליסט מחברת ברנסטין לסוכנות הידיעות רויטרס.

שתי היצרניות כבר הודיעו באוקטובר שעבר על מיזוג מחלקות המחקר והפיתוח שלהן, מהלך שיאפשר לג'ילי גישה נרחבת יותר לטכנולוגיות של וולוו, בעוד זו האחרונה תהנה מתקציבי פיתוח והשתתפות בהוצאות שתפחית את העלות עבור כל מכונית.

עשור להשתלטות: וולוו תמוזג לתוך ג'ילי הסינית
צילום: ג'ילי
 
ג'ילי הודיעה כי בכוונתה למכור 1.4 מיליון מכוניות השנה, עלייה של כשלושה אחוזים מ-1.36 מיליון ב-2019. תוכנית זו עשויה להיפגע ממגפת וירוס הקורונה, שעצרה כמעט לחלוטין את כלכלת סין ופגעה בענפי הקמעונאות בכל רחבי העולם. וולוו מסרה 700 אלף מכוניות בשנת 2019.
 
מוולוו וג'ילי נמסר כי צוות לבחינת הדרכים למיזוג שתי היצרניות יוצא לדרך ויגיש את מסקנותיו לחבר המנהלים של שתי החברות. מועד סופי למיזוג בין היצרניות לא פורסם. ג'ילי, מיצרניות הרכב המובילות בסין כיום, מחזיקה מלבד בבעלות רוב בוולוו גם בבעלות רוב בלוטוס, שולטת (במיעוט) בפרוטון המלזית ובידיה גם מותג יצרנית המוניות השחורות הבריטית LEVC, מותג לינק אנד קו ועוד שלל מותגים סיניים.