רגע לפני החשיפה הרשמית, פולקסווגן גולף GTI דיזל החדשה נחשפת בתמונה חלקית ראשונה. התמונה, או איור ממוחשב ליתר דיוק, פורסמה שבועות ספורים לפני חשיפת הדור השמיני לספורטיבית הקומפקטית בתערוכת ז'נבה (15-5 במרץ).

באיור מופיעה ה-GTD, גרסת הדיזל של הגולף GTI, מכונית שהצטרפה למבחר לראשונה שש שנים אחרי גרסת הבנזין בשנת 1982. היא צפויה להיות דומה עד זהה בעיצוב ל-GTI בנזין, למעט כמובן תגי ה-"GTD" והבדלים קלים נוספים.

פולקסווגן לא מפרסמת בינתיים מידע טכני כלשהו, למעט שה-GTD תציע את מערכת סינון החלקיקים המתקדמת של היצרנית, שכוללת הזרקת תוסף אוריאה (אד-בלו) כפולה. שיטה זו תאפשר לטענת פולקסווגן פליטה נמוכה במיוחד של חנקן חמצני (NOx), הגז הרעיל שהיה במרכז פרשת זיוף נתוני הזיכום "דיזלגייט" של היצרנית. כך היא עובדת:



כפי שפרסמנו בעבר, ממידע שדלף מפולקסווגן עולה כי ה-GTD תציע הספק מרבי של 200 כ"ס ממנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים, תוספת של 16 כ"ס ביחס לדור היוצא. ה-GTI החדשה, אף היא עם מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים (טורבו-בנזין), תציע הפעם 245 כ"ס - 25 יותר מהדור היוצא בתחילת דרכו וזהה ל"פרפורמנס" המחוזקת שמשווקת כיום. גרסת הכלאיים הנטענת (GTE) תציע אף היא 245 כ"ס והגולף R הבכירה תציע הספק של 333 כ"ס והנעה כפולה.

פולקסווגן גולף GTI נחשפת, כמעט
פולקסווגן גולף החדשה (צילום: פולקסווגן)

הגולף GTD, שלא שווקה מעולם בישראל, לא צפויה להגיע אלינו גם בדור החדש. מועד תחילת שיווק ה-GTI עדיין אינו ידוע.