תחרות אוטו השנה 2020 הגיעה לסיומה, ואיתה גם ההכרזה על כלי הרכב הנבחרים בקטגוריות השונות והזוכה הגדול בתחרות. בכל קטגוריה התמודדו חמש פיינליסטיות – אבל רק אחת זוכה.​

טויוטה קורולה — אוטו השנה 2020 בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: עמית אגרונוב

למרות שסגמנט זה נמצא בירידה הוא עדיין חשוב ומשמעותי בשוק המקומי, השני בהיקפו ב-2019. השנה הבחירה במשפחתית הטובה ביותר הצטמצמה מהר לשלוש מועמדות מובילות, ולמרות שכולן טובות אחת בלטה מעל כולן - טויוטה קורולה

טויוטה קורולה הנוכחית (דור 11) היא נצר לשושת ארוכה, למעשה זו המשפחתית שנמכרת הכי הרבה שנים ברציפות תחת אותו השם. הדור הנוכחי הוא, כמובן, חדש לחלוטין ומבוסס על פלטפורמת TNGA אותה היא חולקת גם עם טויוטה פריוס.


הדור החדש נחת בישראל בחודש מרץ 2019, ולמרות שלא שווק שנה מלא ההקורולה הפכה לא רק למשפחתית הנמכרת בישראל בשנת 2019, אלא גם למכונית הנמכרת בישראל עם למעלה מ-14,500 יחידות שנמסרו בהמלך שנת 2019. ומדובר בפער לא קטן ביחס למקום השני בטבלת המסירות.

חלק משמעותי מההצלחה של קורולה החדשה בשוקה המקומי נוגע ליחידת ההנעה — לראשונה בהיסטוריה קורולה מוצעת עם מערכת הנעה היברידית. זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ל‘ למנוע חשמלי ומעמידה לרשות הנהג 122 כ“ס ומבטיחה, כפי שמצופה מיחידת הנעה שכזו, צריכת דלק נמוכה. ובמבחנים שערכנו לקורולה היא אכן הוכיחה את עצמה והציגה נתוני צריכת דלק מצוינים. 



אבל קורולה ראויה לתואר לטעמנו לא רק בזכות יחידת ההנעה החסכונית. הדורות הקודמים היו מאופינים בעיצוב חיצוני ופנימי מופנים ביותר, ואילו הדור הנוכחי מציג הופעה בעלת נוכחות מבחוץ, כמעט נועזת בעיצובה. גם סביבת הנהג נהנית מעיצוב נאה ומודרני — לוח מחוונים דיגיטלי צבעוני (בהתאם לרמת הגימור) ומסך המולטימדיה הגדול במרכז מושכים את העין במיוחד.

טויוטה קורולה — אוטו השנה 2020 בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: עמית אגרונוב

קורולה מוצעת כבעבר בתצורת סדאן המוכרת, אך כעת גם בתצורת האצ‘בק (5 דלתות) וסטיישן כך שההיצע מגוון יותר ומתאים למגוון לקוחות רחב מבעבר. ההאצ‘בק מוסיפה נופך ספורטיבי וצעיר לעיצוב, והסטיישן היא כמובן השימושית מבין התצורות.

טויוטה קורולה — אוטו השנה 2020 בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: עמית אגרונוב

מעבר לכך, קורולה מוצעת עם מערך בטיחותי עשיר כבר מגרסת הבסיס, ואבזור הנוחות הולם כבר בגרסת הכניסה ובהתאם לרמת הגימור קורולה יכולה להיות מצוידת ממש. והמחיר? קורולה מתומחרת בצורה שמציבה אותה בלב התחרות.

בקיצור, טויוטה קורולה היא מכונית נאה, מאובזרת, בטיחותית חסכונית ובגרסת הסטיישן גם מאוד שימושית. כל אלה הופכים אותה לראויה לתואר ’אוטו השנה של ישראל 2020 בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות‘.

טויוטה קורולה — אוטו השנה 2020 בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות
צילום: עמית אגרונוב