אחרי האיורים מגיע הדבר האמיתי: יונדאי i20 החדשה נחשפה בתמונות רשמיות ראשונות, שבועיים לפני הצגתה בתערוכת ז'נבה (15-5 במרץ). המכונית, שתיוצר עבור אירופה בטורקיה לצד יונדאי i10 החדשה, מציעה עיצוב שונה לחלוטין, הנעת כלאיים ראשונה בתולדותיה ויותר אבזור. מועד השיווק שלה בישראל עדיין לא ידוע.

תחת הכותרת "ספורטיביות חושנית", שמה של שפת העיצוב החדשה של יונדאי, ה-i20 זוכה לעיצוב מוחצן ומפוסל יותר מכפי שהורגלנו בדורות הקודמים. בעיקר בולט החלק האחורי, עם יחידות תאורה גדולות בצורה ייחודית, עיטור כרום בצורת בומרנג בקורה האחורית (C) ואפשרות לגג שחור - צבע שממשיך עד למרכז הדלת האחורית. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו בשלב זה.

המכונית החדשה לא שונה דרמטית מקודמתה מבחינת מידות - אורכה צמח בחצי ס"מ ל-404, רוחבה בכשניים ל-175, גובהה התכווץ בכשני ס"מ ל-145 ובסיס הגלגלים צמח בס"מ בודד ועומד כעת על 258 ס"מ. נפח תא המטען לעומת זאת מציג צמיחה מרשימה - מ-301 ל-351 ליטר כעת.

יונדאי i20 החדשה נחשפה רשמית
צילום: יונדאי

מתחת למכסה המנוע יונדאי תציע מלבד מנוע השלושה צילינדרים 1.0 ליטר טורבו-בנזין (100 כ"ס) שמוצע כיום בישראל, גם שלוש יחידות כוח חדשות. הבסיסית בנפח 1.2 ליטר (ארבעה צילינדרים בנזין ללא מגדש) ועם 84 כ"ס ו-12 קג"מ, הושקה זה עתה בישראל ב-i10 החדשה. היא משודכת כאן רק לתיבת חמישה הילוכים ידנית (ללא אפשרות לרובוטית חד-מצמדית כמו ב-i10) ומאיצה את ה-i20 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.1 שניות.

יונדאי i20 החדשה נחשפה רשמית
צילום: יונדאי

מעליה תשכון יחידת ה-1.0 ליטר "שלנו" שמשודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית (לא בישראל) או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (אצלנו). ההאצה ל-100 קמ"ש לא השתנתה למרות הבטחה של יונדאי להפחתת 4% במשקל הרכב - 11.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (10.4 עם תיבה ידנית).

יונדאי i20 החדשה נחשפה רשמית
צילום: יונדאי

לראשונה, מנוע זה יוצע גם בגרסת כלאיים מתונה, כולל מערכת חשמל 48 וולט שמאפשרת דימום מנוע לזמן ארוך יותר בגלישה ועצירה. מערכת זו, שלא מסוגלת להניע את הגלגלים בכוח חשמל לבדו, תחסוך עד 4% בתצרוכת הדלק, כך יונדאי. עדיין לא ידוע אם מנוע ה-1.0 יוצע בישראל בגרסה הרגילה או עם הסיוע החשמלי.

יונדאי i20 החדשה נחשפה רשמית
צילום: יונדאי

גרסה שלישית של ה-i20 תהיה לאותו מנוע שלושה צילינדרים, אך עם 120 כ"ס והנעת כלאיים מתונה (48 וולט). זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (10.2 עם תיבת שישה הילוכים ידנית). יונדאי לא מפרסמת נתוני תצרוכת דלק של ה-i20 החדשה.

יותר אבזור
לצד המנועים החדשים, ה-i20 תהיה גם הסופרמיני המאובזרת ביותר בתולדות יונדאי (בהתאם למדינה ולרמת הגימור). זה מתחיל במפרט בטיחות מרשים, שיכלול בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי - כולל שמירת נתיב אקטיבית על-ידי מעקב אחרי סימון נתיבים והרכב לפנים - בקרת שיוט אדפטיבית שנעזרת במידע ממערכת הניווט והתרעת הירדמות נהג.



ויש עוד: התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התרעת פגיעה במכשול בתמרון חנייה עם בלימת חירום אוטונומית ועמעום אורות אוטומטי למניעת סינוור. אבזור המותרות יכלול שני מסכי "10.25 (אחד למחוונים) או "8 למולטימדיה, שיקוף יישומונים מהנייד אלחוטית (אנדרואיד אוטו וקארפליי), טעינה אלחוטית לטלפון חכם וקישוריות מורחבת עם כרטיס סים מובנה.

מועד השיווק בישראל והמפרט המיועד לנו עדיין לא פורסמו. ה-i20 משווקת כיום בישראל עם מנוע 1.0 ליטר (100 כ"ס) ותיבה רובוטית כפולת מצמד במחיר התחלתי של 103 אלף שקל.