תחרות אוטו השנה 2020 הגיעה לסיומה, ואיתה גם ההכרזה על כלי הרכב הנבחרים בקטגוריות השונות והזוכה הגדול בתחרות. בכל קטגוריה התמודדו חמש פיינליסטיות – אבל רק אחת זוכה.​

שברולט ספארק — אוטו השנה 2020 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

בשנים האחרונות סגמנט המיני זכה לעדנה מסוימת עם שלל מתמודדות חדשות שנחתו בחופי ישראל. אבל כיום הוא נשלט ע"י שלוש מתמודדות עיקריות - מתוכן בחרנו באחת שנותנת את התחושה של הכי הרבה "אוטו" - שברולט ספארק

זהו הדור השני של שברולט ספארק, מכונית המיני של ענקית הרכב האמריקנית. הדור הראשון הוצג לעולם לאחר תרגיל עיצובי שערכה שברולט בעולם בו נבחר השם ספארק והוצגו קווי העיצוב הכלליים. התוצאה הייתה מכונית בעלת עיצוב נועז לזמנו. הדור הנוכחי, כבר מציג הופעה בוגרת יותר ונעימה לעין, ואם רוצים קצת ”צבע“ אפשר לבחור באחד מגווני המרכב העליזים.


ביחס לקטגוריה ספארק מעניקה לנהג ונוסעיו תחושה של מכונית גדולה ממה שהיא באמת, כאילו מדובר במכונית מסגמנט אחד למעלה. דוגמאות? המנוע למשל, הוא גדול מהמקובל בקטגוריה — 1.4 ל‘ לעומת 1.2 ל' (או פחות) אצל המתחרות — ועם 98 כ“ס הוא גם חזק מהמקובל.

ובעוד מרבית המתחרות מוצעות עם תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים בלבד או תיבות רובוטיות חד-מצמדיות ספארק מוצעת עם תיבה רציפה שמסייעת למצות את המיטב מהמנוע. התוצאה של כל זה הם ביצועים טובים מהמקובל בקטגוריה, שלא על חשבון צריכת דלק שנותרת נמוכה כפי שניתן לצפות ממכונית מיני.


מעבר למנוע ספארק מציגה גם נוחות נסיעה טובה מהמקובל בקטגוריה ובידוד רעשים עדיף על מרבית המתחרות. הפער בולט במיוחד בנסיעה בין-עירונית, שם ספארק מצליחה לייצר איכות נסיעה עדיפה על המתחרות — אם אתם נוסעים עם מכונית המיני העירונית שלכם מחוץ לעיר הספארק כנראה תהיה הבחירה העדיפה.

חשוב לא פחות, הספארק מוצעת עם אבזור בטיחותי עשירה מהמקובל בקטגוריה — לצד 10 כריות אוויר היא מגיעה עם מערכת בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב היישר מהייצרן — כך שהיא פטורה מחובת התקנת מערכת התראה בהתקנה מקומית.



לצד אבזור הבטיחות העשיר ספארק מוצעת גם עם רשימת אבזור נוחות ארוכה למדי — כמו מערכת מולטימדיה מקורית עם אפל ’קארפליי‘ ו‘אנדרואיד אוטו‘ כסטנדרט, וברמת הגימור הגבוהות היא מוצעת עם חישוקים קלים, מושבים עם ריפוד דמוי עור, הנעה ללא מפתח, כניסה ללא מפתח ועוד.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2020 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן

בקיצור, מדובר במכונית מיני שמעניקה תחושה של מכונית גדולה יותר, מאובזרת היטב בצד הנוחות והבטיחות, מציעה מנוע גדול וחזק מהמקובל ומציגה צריכת דלק מתאימה לסגמנט וכ“בונוס“ — היא מוצעת עם 5 שנות אחריות מלאות. כל זה הופך את שברולט ספארק לראויה לתואר ’אוטו השנה של ישראל 2020 בסגמנט המיני‘.

שברולט ספארק — אוטו השנה 2020 בסגמנט המיני
צילום: יואל פלרמן