יצרנית הרכב הצרפתית פיג'ו חשפה טנדר שני, שלוש שנים אחרי שהציגה את ה"פיק אפ" באפריקה. כמוהו, הדגם החדש מבוסס על טנדר סיני בהתאמות עיצוב וטכנולוגיה כדי להתאימו לתדמית המהודרת יותר של פיג'ו. עם זאת, הוא מיועד לשווקים מתפתחים ובעיקר לדרום אמריקה, ואינו צפוי להימכר באירופה או בישראל.

הטנדר החדש מכונה לנדטרק (Landtrek), ומבוסס על צ'אנגאן קייסין F70, טנדר מהודר יחסית שנחשף בסין בנובמבר. השניים חולקים את מרבית העיצוב - למעט שינויים ברורים לחרטום (כולל סבכת פיג'ו ענקית) וקלים יותר בצדדים ומאחור (ראו תמונות משותפות למטה).

בתא הנוסעים השינוי גדול יותר, עם עיצוב ה-"i-Cockpit" של פיג'ו. זה כולל מסך מולטימדיה גדול ("10) עם שיקוף יישומונים למכשירי iOS ואנדרואיד ושפע אבזור - כולל אפשרות לעד ארבע מצלמות היקפיות, בקרת אקלים מפוצלת ומערכות בטיחות מתקדמות.



לטנדר החדש שתי גרסאות מרכב. הרגילה (תא בודד) מציעה אורך של 539 ס"מ, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 183 ס"מ ובסיס גלגלים של 318 ס"מ. היא מציעה עד שלושה מושבים בשורה אחת. גרסת תא נוסעים כפול מציעה אורך של 533 ס"מ וגובה של 190-183 ס"מ (יתר הממדים זהים). ניתן לרכוש אותה עם עד שישה מושבים בשתי שורות.

פיג'ו מציגה טנדר
פיג'ו לנדטרק (למטה) והמקור הסיני (צילום: פיג'ו/שנגאן)

פיג'ו לנדטרק מבטיח יכולת שטח מכובדת, עם הילוך כוח (2.7:1) מרווח גחון של עד 23.5 ס"מ, כושר צליחת מעבר מים של 60 ס"מ, זווית גישה של עד 30 מעלות, מעבר של עד 25 מעלות ונטישה של 27 מעלות. כושר ההעמסה שלו עומד על בין 1,020 ל-1,210 ק"ג, הגרירה על עד 3.5 טון והמשקל העצמי על 2,060-1,95 ק"ג.

פיג'ו מציגה טנדר
צילום: פיג'ו

מתחת למכסה המנוע תמצאו שתי יחידות כוח - 1.9 ליטר טורבו-דיזל עם 150 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית (הנעה אחורית או כפולה), וגרסת בנזין בנפח 2.4 ליטר עם 210 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית (הנעה אחורית או כפולה). את מנוע הבנזין אפשר לצייד גם בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, רק עם הנעה כפולה.



הלנדטרק אינו מיועד לשיווק בישראל, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו. שם מסבירים כי משום שהרכב לא יוצע באירופה, לא ניתן יהיה לשווקו גם אצלנו.