הונדה הודיעה על רענון למבחר גרסאות הסיוויק טייפ R, הגרסה הספורטיבית של הונדה סיוויק האצ'בק. בהמשך להודעה על מתיחת הפנים שפורסמה בחודש שעבר, יצרנית הרכב היפנית מפרטת כעת יותר על השינויים שתביא איתה.

מלבד העדכון הקוסמטי הקל עליו דיווחנו בעבר, הונדה מספרת כעת שהספורטיבית תוצע בשלוש גרסאות במקום אחת: הדגם הקיים יכונה מעתה GT, יציע מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 320 כ"ס ו-40.8 קג"מ (100-0 קמ"ש ב-5.7 שניות), תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית.

מי שרוצה משהו קיצוני עוד יותר, יוכל לבחור במהדורה מיוחדת (שנקראת פשוט כך "מהדורה מיוחדת") ומוותרת על אבזור ונוחות לטובת ביצועים. לזו אותו מנוע אך היא מוותרת על מערכת המולטימדיה (אין אפילו רדיו), על מיזוג האוויר (אם כי נראה שמתגי השליטה שלו דווקא נשארים) וחלקים נרחבים מבידוד הרעשים. יחד עם חישוקי BBS בקוטר "20 (שעטופים בצמיגי מישלן קאפ 2) היא חוסכת 47 ק"ג במשקל ביחס ל-GT.

הונדה סיוויק טייפ R מחודשת תוצע בגרסה
סיוויק טייפ R מהדורה מיוחדת (צילום: הונדה)

הדיאטה, יחד עם כיול מתלים ממוקד עוד יותר, יניבו לטענת הונדה חווית נהיגה מושחזת יותר לטובת מי שהדבר היחיד שחשוב לו בזמן הנהיגה הוא... הנהיגה. אם גם עיצוב קצת חשוב, אז המהדורה המיוחדת תציע גם גוון מרכב ייחודי (צהוב), מושבי באקט אדומים וגלגל הגה מצופה אלקנטרה באדום. את החבילה - שתוצע ב-100 יחידות בלבד באירופה - תשלים לוחית ממוספרת כדי שתדעו מה היה מספרה בתור בייצור של המכוניות שקניתם.

הונדה סיוויק טייפ R מחודשת תוצע בגרסה
סיוויק טייפ R ספורט ליין (מימין) וה-GT הרגילה (צילום: הונדה)

אם הארד-קור זה לא בהכרח הקטע שלכם והנוחות בטייפ R הרגילה לא הספיקה, הונדה תנסה לענות גם לדרישות שלכם. גרסת "ספורט ליין" תציע מראה פחות צעקני תודות לספויילר אחורי צנוע במקום הכנף הענקית, חישוקי "19, תא נוסעים שחור, צמיגי מישלן פיילוט ספורט 4S רכים יותר ויותר חומרי בידוד להפחתת רעשים.

הונדה סיוויק טייפ R מחודשת תוצע בגרסה
אנשים שאוהבים לנהוג לא מאמינים ברדיו או מיזוג? (צילום: הונדה)

כל גרסאות הסיוויק טייפ R זוכות עם מתיחת הפנים גם לתוספת של תוכנת טלמטריה מובנית, "הונדה לוגר" (LogR). זו תאגור מידע על הנהיגה שלכם על המסלול כדי שתוכלו לנתח היכן בלמתם מוקדם מדי, איפה טעיתם במציאת האייפקס ואיפה יכולתם להאיץ עוד כמה מאיות שנייה. התוכנה החדשה מצטרפת למסך מידע בזמן אמת שמראה את כוח הכבידה המופעל בסיבובים, נתוני האצה ובלימה ועוד.



שיווק מתיחת הפנים של הסיוויק טייפ R, ברמות הגימור GT וספורט ליין, יחל באביב הקרוב ועם מחיר התחלתי של 41,500 יורו (כ-154 אלף שקל). המהדורה המיוחדת תצטרף בקיץ במחיר לא ידוע. מועד שיווק מתיחת הפנים אצלנו, כמו גם מידע לגבי המפרט שיוצע בישראל, עדיין לא פורסמו.