תערוכת ז'נבה, תערוכת הרכב שנחשבת לחשובה בעולם בוטלה שלושה ימים לפני פתיחת השערים לעיתונאים. השנה הייתה עתידה להתקיים תערוכת הרכב ה-90 במספר, במסגרתה היה אמור להיערך טקס בחירת מכונית השנה האירופרית ל-2020.

ביום ה' ה-5.3 הייתה אמורה התערוכה להיפתח לקהל הרחב. בעוד תערוכות חשובות וכנסים גדולים בעולם בוטלו בקצב שהאיץ מאוד מאז התפרצות נגיף הקורונה בצפון איטליה, בתערוכת הרכב ניסו לשדר אווירה חיובית וש"הכל תחת שליטה". כדאי לזכור, יצרני הרכב והמארגנים החלו במלאכת ההקמה עוד לפני ההתפרצות בצפון איטליה ובזמן הביטול כבר כמעט הושלמה בניית התערוכה.

רק ביום ד' האחרון הנהלת התערוכה אף פרסמה הודעה רשמית שהיא נוקטת צעדי יתר בנושא הסטריליזציה של המקום. ואולם עם הגעת הנגיף לשוויץ בימים האחרונים החל השעון לתקתק. ביום ה' זוהה גם בז'נבה נשא של הנגיף והשוויצרים כבר הודיעו על ביטול ודחית מספר אירועים, ביניהם תערוכת השעונים שנערכת באותם אולמות ממש בחודש אפריל. 

 בגלל הקורונה: תערוכת ז'נבה בוטלה
צילום: יח"צ

אבל כאשר מספר הנדבקים בשוויץ הגיע ל-15 הודיעה ממשלת שוויץ היום (יום ו') על איסור לערוך מפגשים עם נוכחות של יותר מ-1000 איש. הוראה זו חרצה את גורלה של התערוכה הכל כך גדולה ומדובר כמובן בנזק כלכלי עצום. 

אנחנו במערכת אוטו מסקרים באופן קבוע את התערוכה החשובה הזו במשך יותר משלושה עשורים ברציפות ומנצלים אותה למפגשים עם קברניטי התעשייה. השנה היינו אמורים לצאת לשם במשלחת גדולה במיוחד מתוך שאיפה להביא סיקור יוצא דופן גם מהבחינה הוויזואלית. לצערנו הרב, השנה זה כבר לא יקרה.