ארבע שנים אחרי שהציגה את הדור העשירי של ה-E קלאס, מרצדס מודיעה על רענון של אמצע החיים. מכונית הסלון היא הדגם הנמכר ביותר של היצרנית, עם יותר מ-14 מיליון יחידות ב-74 שנים (כולל דגמים מלפני שיטת השמות העדכנית של המותג).

מתיחת הפנים מביאה איתה שינוי נרחב יחסית לכפי שהורגלנו ממרצדס, במיוחד בעיצוב החלק האחורי - שם יחידות התאורה המרובעות הוחלפו ביחידות מלוכסנות וצרות. גם מלפנים יש יחידות תאורה חדשות, פגוש וסבכה שונים ועוד עדכונים קלים, שאמורים לסייע ל-E קלאס ליישר קו עם העיצוב המודרני של מרצדס.

את שינויי העיצוב החיצוניים משלימים גווני מרכב חדשים וחישוקים קלים בעיצוב חדש. חלק מאלו תוכננו כך שישפרו גם את היעילות האווירודינמית, כך מרצדס, על-ידי הפחתת מערבולות רוח בצדי הרכב.



חסכון בדלק וליתר דיוק עמידה בתקני הזיהום המחמירים שנכנסים לתוקף השנה ובשנה הבאה באירופה, חייבו את מרצדס להחליף את המנועים ולהציע יותר גרסאות כלאיים נטענות משקע - כעת שבע עם מנוע עיקרי צורך בנזין או סולר ועם הנעה אחורית או כפולה. מנועי הבנזין הוחלפו לסדרת ה-M 254 ו-M 256 החדשה (ארבעה ושישה צילינדרים בהתאמה).

מרצדס E קלאס מתחדשת עם יותר גרסאות כלאיים ואבזור
צילום: מרצדס

מרצדס לא מספקת בינתיים מפרט טכני מלא, אך מבטיחה הספק של בין 156 ל-367 כ"ס בגרסאות הבנזין ו-330-160 כ"ס בדיזל. גרסת 2.0 ליטר חדשה עם הנעת כלאיים מתונה (על בסיס מערכת חשמל 48 וולט), תציע 272 כ"ס ועוד 20 כ"ס חשמליים.



גרסאות הביצועים לא נזנחו, וכבר כעת מרצדס מחדשת גם את ה-AMG E53 - הבסיסית בדגמי AMG. לזו מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם מגדש טורבו ומגדש חשמלי, 435 כ"ס (ועוד 22 חשמליים) ו-53 קג"מ (ו-25.5 קג"מ חשמליים). ה-E53 המחודשת, שכוללת מערכת חשמל 48 וולט, תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (270 בתוספת תשלום).

מרצדס E קלאס מתחדשת עם יותר גרסאות כלאיים ואבזור
צילום: מרצדס

מרצדס ניצלה את מתיחת הפנים גם לשדרוג תא הנוסעים והאבזור. כל גרסאות ה-E קלאס יציעו מעתה שני מסכי "10.25 (מולטימדיה+מחוונים) או שני מסכי "12.3 בתוספת תשלום. מערכת ההפעלה MBUX לביצוע פעולות בפקודות קוליות שודרגה, כך גם תוכניות ההמרצה לנהג להפחתת מתחים ועייפות בנהיגה. על גלגל ההגה הותקנו מתגים קיבוליים (קפסיטיביים) שפועלים בדומה למסך של טלפון חכם.

מרצדס E קלאס מתחדשת עם יותר גרסאות כלאיים ואבזור
צילום: מרצדס

מושב הנהג כולל אפשרות כוונון אוטומטית, שממליצה על כיוון מרחק לפי הגובה שלכם. בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה למערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, שתאפשר נהיגה כמעט ללא מעורבות נהג אנושי עד 60 קמ"ש בתנאים מסוימים. בקרת השיוט האדפטיבית גם תיעזר במערכת הניווט ובדיווחים בזמן אמת, כדי להאט לפני עומסי תנועה, צמתים, עיקולים וכיכרות.



לאבזור הבטיחות נוספה התחמקות אקטיבית ממכשול, זיהוי מורחב של מצב בו הנהג אינו מתפקד ועצירת הרכב בשול, התרעת פתיחת דלת למניעת פגיעה מרכב חולף ועוד אבזור כיד הדמיון הטובה (והארנק העמוק).

מרצדס E קלאס מתחדשת עם יותר גרסאות כלאיים ואבזור
צילום: מרצדס

שיווק מרצדס E קלאס המחודשת יתחיל באירופה בגרסאות סדאן וסטיישן מהקיץ הקרוב. עדיין לא ידוע מתי יגיעו לישראל, אך סביר כי זה יקרה רק לקראת 2021. גרסאות הקופה וקבריולה של ה-E קלאס יעברו מתיחת פנים דומה בחודשים הקרובים.