שמונה שנים בדיוק אחרי השקת הדור השלישי, אודי A3 החדשה יוצאת לדרך. הדור הרביעי של הקומפקטית היוקרתית ממשיך את עיצוב קודמו, אך עם מראה מעט שרירי ומפוסל יותר - בעיקר סביב בתי הגלגלים ובחרטום.

המכונית החדשה צמחה בכשלושה ס"מ באורך (434) ורוחב (182 ס"מ) אך נותרה ללא שינוי בגובה (143 ס"מ) ובסיס הגלגלים (264). נפח תא המטען עומד כעת על 380 ליטר. ה-A3 הוצגה בגרסת הספורטבק (האצ'בק חמש דלתות), שתהיה לפחות בהתחלה היחידה במבחר. אין תוכנית להצגת גרסת שלוש דלתות גם בעתיד - בדומה ליתר המשפחתיות לבית פולקסווגן.

מתחת למכסה המנוע ה-A3 החדשה מושקת עם מנוע בנזין אחד בלבד, יחידת כוח המוכרת לנו היטב: 1.5 ליטר, טורבו ו-150 כ"ס. היא משודכת לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. באירופה, לא בישראל, יוצעו גם שני מנועי דיזל בנפח 2.0 ליטר (116 או 150 כ"ס).



אודי צפויה להשיק בהדרגה גרסאות נוספות - בהן כלאיים נטענת משקע ודגמי הנעה כפולה. גם S3 ספורטיבית תגיע בהמשך. בינתיים אין פרטים טכניים כלשהם לגבי אלו.

אודי A3 דור רביעי יוצאת לדרך
צילום: אודי

מהיצרנית נמסר כי ה-A3 תוצע בשלוש גרסאות מתלים - רגילה, מתלים אדפטיביים עם הנמכה של 10 מ"מ ומתלי ספורט עם הנמכה של 15 מ"מ. אלו האחרונים יוצעו ללא תוספת תשלום ברמת הגימור S ליין או בעלות נוספת ברמות הגימור האחרות. מתלה אחורי עם ארבע נקודות חיבור יוצע בשידוך למנועים בעלי 150 כ"ס ומעלה.



עוד פורסם כי בתא הנוסעים יוצע לוח מחוונים דיגיטלי בכל רמות הגימור, בגודל מסך לא ידוע. בתוספת תשלום ניתן יהיה לשדרגו לגודל של "12.3, ובכל הגרסאות יהיה מסך מולטימדיה "10.1 עם אפשרות לשיקוף טלפונים (אנדרואיד אוטו וקארפליי). כן תוצע טעינה אלחוטית, פתיחת ונעילת הרכב מיישומון (רק לאנדרואיד ובהמשך גם אמזון אלכסה), כתיבת הוראות עם האצבע בכתב יד, תפעול קולי בפקודות בשפה טבעית ותצוגה עילית צבעונית.

אודי A3 דור רביעי יוצאת לדרך
צילום: אודי

אודי מבטיחה מערכת הפעלה עם כוח מחשוב גדול פי 10 למולטימדיה, לטובת פעולה מהירה וחלקה יותר. מערכת המולטימדיה גם תציע כרטיס סים מובנה ותאפשר גישה לאינטרנט למכשירים דרך ווייפיי (הוט-ספוט).

אודי A3 דור רביעי יוצאת לדרך
צילום: אודי

אבזור הבטיחות והנוחות יכלול בנוסף, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי, התרעת סטייה עם סיוע אקטיבי, התרעת יציאה מהרכב, התרעת תנועה חוצה, מערכת סיוע לחנייה, ניווט מבוסס מפות תלת-ממד של גוגל ובורר הילוכים אלקטרוני קטן משמעותית מבעבר.

מועד תחילת שיווק אודי A3 החדשה בישראל עדיין אינו ידוע.