יצרנית הרכב הגרמנית ב.מ.וו חשפה משפחתית גדולה חשמלית לתצוגה: "קונספט i4". מדובר בקדימון לדגם סדרתי ראשון של היצרנית בקטגוריית המשפחתיות החשמליות, לאחר שהציעה כבר את ה-i3 הקומפקטית והקטנה משמעותית.

ה-i4 הסדרתית תשאב סממני עיצוב מגרסת התצוגה, ובפרט ככל הנראה את סבכת הכליות הענקית - שצפויה גם בסדרה 4 החדשה (כפי שרמז דגם התצוגה שלה). ה-i4 ככל הנראה תהיה דומה יחסית לסדרה 4 גראן קופה בעלת מרכב הסדאן-קופה ארבע דלתות.

ב.מ.וו מציבה יעדים שאפתניים לחשמלית החדשה. היא תציע עד 530 כ"ס וטווח נסיעה של עד 600 ק"מ בתקן ה-WLTP, זאת בסיוע מצברים בעלי קיבולת של עד 60 קילוואט-שעה. סביר כי יוצעו גם גרסאות חלשות יותר עם טווח מופחת, אך ב.מ.וו לא מציינת זאת רשמית. ביצרנית מעריכים כי ה-i4 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בכארבע שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-200 קמ"ש.



בגרסת התצוגה, שכוללת מן הסתם עיצוב שחלקו לא יגיע לייצור, ה-i4 צוידה בתא נוסעים עם מסך מידע ענקי קעור. זה משמש את הנהג במקום לוח מחוונים ומסך מולטימדיה. גודלו לא פורסם. בהקשר זה נציין כי קאדילק כבר הודיעה כי תציע מסך דומה באסקלייד החדש, כך שייתכן וגם ב.מ.וו תצייד דגם סדרתי במסך קעור.



ביצרנית הודיעו כי מאפיין אחד של הקונספט i4 שכבר אושר לייצור, הוא מערכת צלילי תנועה. מדובר בהקלטות של נעימות וצלילים שהולחנו על-ידי האנס צימר, כן - מלחין פסקולי הסרטים המצליח - ומותאמים לאופי הנהיגה, מצב הנהיגה הנבחר והעדפת הנהג. צימר, למי שלא מכיר, עומד מאחורי פסקולי הסרטים בין כוכבים, התחלה, גלדיאטור, האביר האפל, איש הגשם, דנקרק ועוד יותר מ-100 סרטים הוליוודיים מצליחים.

בייצור בשנה הבאה: ב.מ.וו i4 חשמלית
צילום: ב.מ.וו

ה-i4 תיוצר החל משנה הבאה במפעל ב.מ.וו במינכן. לפי שעה לא ידוע מתי, אם בכלל, תשווק בישראל.

בייצור בשנה הבאה: ב.מ.וו i4 חשמלית
צילום: ב.מ.וו