חטיבת המסחריות של מרצדס הודיעה על מתיחת פנים לוויטו החשמלית, או "אי-ויטו" (eVito). המסחרית, ששווקה מאז 2010 במספרים קטנים והפכה לכמעט-סדרתית לפני ארבע שנים, זוכה לעדכון משמעותי ליחידת הכוח ולטווח הנסיעה. יתר השינויים (לעיצוב ולאבזור) הוצגו עוד קודם לכן במתיחת הפנים של מרצדס ויטו דיזל, שהוצגה לפני שנה.

המסחרית, שחולקת מכלולים רבים עם ה-EQV, גרסת הנוסעים המהודרת של אותה פלטפורמה (V-קלאס), זוכה למערכת הנעה משודרגת עם עד 204 כ"ס ו-36.9 קג"מ, מצברי 90 קילוואט-שעה (קוט"ש) במקום 32 ובהתאם טווח גדול בהרבה - עד 421 ק"מ בין טעינות לעומת 130 בלבד בעבר.

האי-ויטו היא מסחרית עם משקל כולל של עד 3.5 טון (רישיון נהיגה רגיל). היא מוצעת בגרסאות נוסעים עם חלונות צד ומטען בלי ובשני אורכים - 514 או 537 ס"מ. נפח ההטענה עומד בהתאמה על 999 או 1,390 ליטר ומרצדס תציע מבחר גרסאות עם עד תשעה מושבים (כולל נהג).

מרצדס ויטו חשמלית תגיע לישראל עוד השנה
צילום: מרצדס

למסחרית החשמלית מהירות מרבית של 140 קמ"ש (או 160 בתוספת תשלום) ושלושה מצבי נהיגה. הרגיל מציע 204 כ"ס ו-36.9 קג"מ לביצועים מרביים, מצב "חסכון" מפחית את ההספק ל-136 כ"ס ואת המומנט ל-29.8 קג"מ לטובת תמהיל ביצועים-טווח משופר ומצב "חסכון+" מפחית את הכוח ל-109 כ"ס בלבד לטווח המרבי. במצבי החסכון לחיצה חדה ומלאה על דוושת התאוצה תחזיר את המסחרית רגעית לכוח המרבי, לצורך עקיפה למשל.

מרצדס ויטו חשמלית תגיע לישראל עוד השנה
צילום: מרצדס

עוד נמסר כי הנהג יוכל לבחור מבין חמישה מצבי בלימה רגרנטיבית (אגירת כוח בלימה). ככל שהבלימה חזקה יותר, כך נדרש פחות שימוש בדוושת הבלם כדי להאט, ולמעשה ניתן לנהוג את האי-ויטו עם דוושה אחת.

מרצדס ויטו חשמלית תגיע לישראל עוד השנה
צילום: מרצדס

למצברי המסחרית המחודשת קיבולת של 90 קוט"ש, והם יוכלו להיטען מהבית או מעמדה מהירה (עד 110 קילוואט). נתון לעמדה ביתית (עד 11 קילוואט) לא פורסם, אך בטעינה מהירה ב-50 ק"ו תוכלו להטעין מ-10 ל-80% בתוך שעה ו-20 דקות, ומעמדת 110 ק"ו אותה טעינה תארוך 45 דקות.



מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי שיווק מרצדס אי-ויטו בישראל יחל בסוף השנה. מעט לאחר מכן תושק כאן גם גרסת הנוסעים המהודרת, מרצדס EQV.