המירוץ הפותח של עונת הפורמולה 1 לשנת 2020 שהיה אמור להתקיים ביום א' הקרוב באוסטרליה נדחה בשל איום נגיף הקורונה. ממש עד לרגע האחרון שידרו בהנהלת הסדרה אווירת עסקים כרגיל ואף דאגו לאישורי כניסה מיוחדים לאנשי הפורמולה 1 כדי לאפשר לכל הקבוצות שחלקן מגיעות מאיטליה להתחרות בלי קשר לדרישות בידוד שונות. הרשויות עצמן הודיעו שהמירוץ יערך עם קהל. אבל ההידרדרות במצב הייתה מהירה. 

מה קרה 
הקבוצות כבר הגיעו לאוסטרליה והחלו להיערך למירוץ הפותח כאשר שמונה אנשי צוות מקבוצות מקלארן והאס חשו שלא בטוב ועברו בדיקות. אחד מאנשי קבוצת מקלארן נמצא עם נגיף הקורונה ביום חמישי והקבוצה מיד מיהרה להודיע שהיא פורשת מהמירוץ. זאת גם כדי שלא לסכן את יתר המשתתפים בזירה ואת אנשיה. מאוחר יותר הודיעה הקבוצה ש-14 מאנשי הצוות שהיו בקשר עם החולה יישארו במלבורן בבידוד למשך 14 ימים. 

פתיחת עונת הפורמולה 1 נדחתה ברגע האחרון
צילום: מרצדס

עוד קודם לכן הודיעו כמה נהגים ובראשם אלוף העולם לואיס המילטון שהם מופתעים שהסדרה בכלל יוצאת לדרך במצב כזה. אבל אחרי הודעת מקלארן, המהלך תפס תאוצה ורוב הקבוצות והנהגים הודיעו שהם רוצים לבטל את המירוץ. בכך הם הכריחו את הגוף המנהל והמארגן לבטל את האירוע למרות ההפסד הכספי הגדול. פרארי הייתה הראשונה לפרוש. חלפו עוד כשמונה שעות עד שיצאה הודעה רשמית על הביטול וגם זאת רק אחרי דרישה מפורשת מקבוצת מרצדס. עוד קודם, כאשר סבסטיאן פטל מפרארי וקימי ראיקונן מאלפא רומיאו כבר טסו ממלבורן חזרה לביתם היה ברור (כבר ביום ה' בלילה או לפנות בוקר באוסטרליה) שהמירוץ לא יערך. 

מה יקרה? 
כעת צריך לראות לאן יתפתחו הדברים. הגרנד פרי הסיני כבר נדחה לתאריך לא ידוע.  המירוץ הבא בסדרה אמור להיערך בבחריין ב-22.3 ושם כבר החליטו הרשויות לקיימו ללא קהל. עם זאת לאור הכאוס שנוצר במלבורן, אחרי גילוי הנגיף, קבוצות רבות רוצות שהמירוץ בבחריין יבוטל כליל.  קיום המירוץ בוויטנאם ב-5.4 היה עוד קודם מוטל בספק בגלל שבמדינה לא אשרו כניסת אנשים שהיו באיטליה ב-14 הימים שלפני. זה היה יוצר בעיה עם כניסת הקבוצות מאיטליה. לכן הוחלט לבטל/לדחות גם אותו. 

אחרי כן אמורה הסדרה להגיע לאירופה עם מירוצים בהולנד, ספרד ומונקו. כרגע המירוצים האלה לא בוטלו והמירוץ בהולנד ב-3.5 מוצב כראשון העונה . עם זאת לא ברורה מה תהיה האפשרות לקיים את המירוצים במדינות אלה לאור המצב. כרגע שוקלים בגוף המארגן גם אפשרות לפתוח את העונה רק בתחילת יוני בגרנד פרי הרוסי בסוצ'י.

פתיחת עונת הפורמולה 1 נדחתה ברגע האחרון
צילום: מרצדס