קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס, שמרכז הפיתוח שלה ממוקדם בבריטניה, יחד עם מהנדסים של הקולג' האוניברסיטאי של לונדון תכננו ובנו מכשיר שמספק חמצן לריאות ללא צורך במכונת הנשמה. מדובר בסוג מכשירים שכבר מוכרים בעולם ופועלים בסין ואיטליה וחוסכים את הצורך במכונת הנשמה מורכבת (שמיועדת למקרים קשים יותר). המכשירים האלה שמכונים CPAP (בשם המלא: Continuous Positive Airway Pressure) נמצאים כמובן במחסור חמור בעולם. 

אנשי חטיבת מנועי הפורמולה 1 של הקבוצה יחד עם מהנדסים של האוניברסיטה הצליחו דרך הנדסה הפוכה של מוצר כזה להגיע לבניית מכשיר תוך 100 שעות פיתוח ואף לשפר את יעילות המכשיר. הפיתוח של מרצדס קיבל את אישור הרשויות המתאימות וכלים ראשונים יצאו לבדיקות בבית החולים של הקולג' האוניברסיטאי במרכז לונדון. אם הכל ילך כשורה, מרצדס-AMG יכולות לייצר כ-1000 מכשירים כאלה ביום. 

קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס:
צילום: מרצדס

כדאי להזכיר, שכל קבוצות הפורמולה 1 התגייסו למה שהן מכנות ”פרויקט רחבת הטיפולים" (PITLANE PROJECT) שמטרתו לסייע לרשויות הבריאות בעולם בזכות צוות המהנדסים הרחב ויכולת הפיתוח המהירה שלהם. שיתפוי פעולה עם ענקים כמו איירבוס ופורד כבר הובילו לפיתוח וייצור מכונות הנשמה. אבות טיפוס ראשונים מחכים לאישור וממשלת בריטניה כבר הזמינה מהשיתוף הזה 10,000 מכונות. 

במקביל הודיעה חטיבת הרכב של מרצדס על כך שהיא תעמיד את היכולת והידע שלה במדפסות תלת מימדיות עבור ייצור מכשירים רפואיים.

קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס:
צילום: מרצדס