יצרניות רכב וגופים נוספים בעולם הרכב מרחיבים את פעולות הסיוע שלהם לממשלות ולרשויות הבריאות במאבקן מול נגיף הקורונה. גורמים אלה מסייעים בפיתוח וייצור מכונות הנשמה ומערכות עזר, כמו-גם בשירותים לוגיסטיים.   

בצרפת, קבוצת PSA משתפת פעולה עם יצרנים החלפים ואליאו (Valeo) בייצור מכונות נשימה ועזרים להן. סיאט הספרדית הקצתה לבניית מכונות הנשמה חלק מרצפת הייצור שלה, ומרכז הפיתוח של סיאט במרטוריי עוסק אף הוא בתחום זה. 

בריטניה הזמינה 10,000 מכונות הנשמה ממיזם משותף בו שותפים, בין השאר, קבוצת הפורמולה 1 של מקלארן, יצרניות הרכב מרצדס, פורד, רולס רויס, יצרן המטוסים אירבאס, חברת BAE ועוד. במיזם נפרד, פיתחה קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס, בשת"פ הקולג' האוניברסיטאי של לונדון וקלינאים של בית החולים במוסד זה, מכשיר עזר להנשמה. המכשיר מיוצר במפעל ייצור המנועים שלה בבריקווסט, בריטניה, ומרצדס הודיעה כי תמסור את הוראות הייצור של מכשיר זה לכל יצרן שירצה בכך.  

עולם הרכב במאבק נגד הקורונה
צילום: מרצדס

באיטליה, קבוצת FCA (פיאט-קרייזלר) יחד עם פרארי, מפתחות שסתומים ייעודיים למכונות ההנשמה. למבורגיני מקדישה חלק מפעילותה לייצור מסכות מגן רפואיות, ואלה מיועדות בעיקר לבית החולים בבולוניה. 

שני מפעלים של ג'נרל מוטורס בארה"ב עוסקים כבר בייצור מכונות הנשמה, והמפעל של טסלה אמור להשתלב בייצור חלקים למכונות כאלה.  

בנוסף, תרמו חברות רכב רבות, דרך שירותי המוביליות שלהם, כלים לשימוש רשויות הבריאות.