אודי הכריזה על דור שני של אודי A3 סדאן. גרסת הסדאן של המשפחתית של אודי הושקה ב-2013, עם הצגת הדור השלישי של אודי A3, שהוצע מ-1996 בהאצ'בק. אודי הציגה את הדור הרביעי של A3 בגרסת האצ'בק בחודש מרץ, וכעת הוסיפה את הסדאן להיצע. הדגם ישווק באירופה החל בקיץ זה, צפוי להגיע לישראל לקראת תחילת הרבע האחרון השנה, וכאן יתמודד מול ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה, מרצדס CLA.

גדול יותר. בקצת
הדגם החדש גדול במעט מקודמו; הוא התארך ב-4 ס"מ ל-450 ס"מ, התרחב ב-2 ס"מ ל-182 ס"מ, וגבה ב-1 ס"מ ל-143 ס"מ; אורך בסיס הגלגלים, 263.6 ס"מ, ללא שינוי, וגם נפח תא המטען (425 ליטרים) נשאר כשהיה. לפי אודי, מרווח הראש מלפנים גדל ב-2 ס"מ הודות להנמכת המושב. 

העיצוב החיצוני, הגם ששומר על מופע אודי אופייני, בוטה ואגרסיבי יותר הן בחזית – שבכת "חלת דבש" גדולה, יחידות תאורה צרות, כונסי אוויר גדולים – מכסה המנוע מפוסל יותר, ובחלק האחורי "כתפים" מודגשות יותר. ברמת האבזור הגבוהה, תאורת לד-מטריקס מ-15 יחידות לד, המוסיפות אף הן להופעה. תוספת האורך מאחור ביחס להאצ'בק (15 ס"מ), מודגשת אף היא, גם באמצעות גלישה של הגג, ליצירת מופע דמוי-קופה. מאחור, ספוילר מודגש מעט יותר ופנסים במבנה מזוות ובולט יותר. כל אלה, בסיוע פתחי אוורור נשלטים-חשמלית ועוד שינויים בתחתית הרכב, תרמו גם למקדם גרר משופר (ב-0.04), לנתון של 0.25.

אודי A3 סדאן החדשה הוצגה
צילום: אודי

סביבת הנהג זהה לזו של גרסת ההאצ'בק, וכוללת לוח מחוונים מוקרן "10.25 ברמת הגימור הבסיסית ו-"12.3 בגבוהה עם שלוש תצוגות לבחירה, ומסך מרכזי "10.1. למערך התצוגה מוצעת גם אופציה של תצוגה עילית. גם לדגם זה תקשורת רכב-תשתית, שיקוף סלולרי (אפל, אנדרואיד), ובקרוב גם הסייעת אלקסה של אמזון.  

בתחום מערכות הבטיחות, לרכב מערכת למניעת תאונה (או לפחות צמצום חומרתה), בקרת שיוט השומרת על נתיב הנסיעה ומבוססת גם על נתוני מערך הניווט. מיד עם היציאה לשוק, הרכב יוצע גם עם התרעה יציאה ומערך עזר בתנועה חוצה.

אודי A3 סדאן החדשה הוצגה
צילום: אודי

בבנזין וגם בדיזל
כמו בהאצ'בק, גם אודי A3 סדאן מוצעת בגרסת 35 TFSI – מנוע בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס (5000-6000 סל"ד) ו-25.5 קג"מ (1500-3500), כולל מערך היברידי מתון (48 וולט) עם מנוע חשמלי המייצר 5.1 קג"מ, לחיסכון של 0.4 ליטר ל-100 ק"מ. המנוע משודך לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים, ונוספה לו כעת אופציה לתיבה ידנית חדשה עם שישה הילוכים. מנוע נוסף הוא דיזל 2.0 ליטר המייצר הספק דומה, ולתיבה הדו-מצמדית כאן שילוב הילוכים על-חוט. 

המתלים, כך אודי, כוילו כדי להיות יותר ספורטיביים והרמוניים בפעולתם. השיפור בדיוק ובמהירות התגובה נעשה באמצעות "מערכת אחיזה דינמית מרכזית". בנוסף, מוצע הדגם עם מתלים ספורטיביים וכאלה עם משככים נשלטים, לשילוב של נוחות גבוהה ויכולת דינמית משופרת. ל-A3, כמובן, מצבי ניהוג שונים, ואלה משפיעים גם על תגובת הבולמים. 

אודי A3 סדאן החדשה הוצגה
צילום: אודי

בשתי הגרסאות ההנעה קדמית, וכך גם בגרסת 1.0 ליטר 3 צילינדרים 115 כ"ס שתוצע בהמשך (30 TFSI), גם היא עם מערכת היברידית. גרסת S ספורטיבית תצויד במנוע 2.0 ליטר המייצר 300 כ"ס וההנעה תהיה כפולה.

אודי A3 סדאן החדשה הוצגה
צילום: אודי