קיה חשפה את מתיחת הפנים של קיה פיקנטו הנוכחית. זהו הדור השלישי בשושלת, והוא הוצג לראשונה בשנת 2017.

חיצונית, פיקנטו זוכה לשורה של עדכונים קלים שנועדו להקנות לה מראה רענן יותר. כל גרסאות הדגם נהנות מיחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, אך הגרסאות בעלות האופי הספורטיבי (GT-ליין) או מכוונת השטח (X-ליין) זוכות לשינויים בולטים יותר. בהתאם לגרסה, שינויים אל כוללים סבכה חדשה ומובחנת יותר, פגושים חדשים וחישוקים חדשים.

קיה פיקנטו 2021 נחשפה: מתיחת פנים למיני הפופולרית בישראל
צילום: קיה

סביבת הנהג כוללת מספר שינויים קלים. מערכת המולטימדיה מוחלפת בחדשה (הכוללת ממשקי אפל ואנדרואיד) עם מסך גדול יותר (8 אינץ‘) ובלוח המחוונים ישנו מסך חדש למחשב הדרך בגודל 4.2 אינץ‘. כמו כן בקיה מספרים על דיפונים חדשים (בהתאם לרמת הגימור) ואפשרויות צבע חדשות לגימור הפנימי (כסוף, כתום, אדום, ירוק ועוד).

קיה פיקנטו 2021 נחשפה: מתיחת פנים למיני הפופולרית בישראל
צילום: קיה

מנועים חדשים, תיבה רובוטית
פיקנטו המחודשת מוצעת עם מנועים חדשים לגמרי מסדרת ’סמארט-סטרים‘ החדשה של הקונצרן. בשלב זה בקיה מדווחים כי פיקנטו תוצע עם מנוע אחד — 1.0 ל‘ חדש (3 ציל‘) שיוצע בגרסה אטמוספרית (67 כ“ס) או מוגדשת (100 כ“ס). מנועים אלה, כך קיה, מבטיחים שיפור משמעותי בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. מנועים אלה יוצעו עם תיבה ידנית (5 היל‘) או רובוטית דו-מצמדית חדשה (5 היל‘). כמו כן, צפוי להצטרף להיצע גם מנוע אטמוספרי בנפח 1.2 ל‘ (4 ציל‘) המפיק 84 כ“ס ומשודך גם הוא לתיבה ידנית או רובוטית חד-מצמדית (5 היל‘) — סידור דומה לזה של יונדאי i10 החדשה.

בשלב זה קיה לא פרסמה נתוני ביצועים או צריכת דלק.

קיה פיקנטו 2021 נחשפה: מתיחת פנים למיני הפופולרית בישראל
צילום: קיה

בטיחות
קיה פיקנטו המחודשת מוצעת עם מגוון רחב מבעבר של מערכות בטיחות מתקדמות. אל מערכת הבלימה האוטונומית שכבר הוצעה בעבר מצטפרות כעת גם מערכת לזיהוי הולכי רגל, התרעת עייפות נהג, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת לניטור רכב בשטח מת, מערכת להתרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ו-7 כריות אוויר.

בישראל
מטלקאר, יבואנית דגמי קיה לישראל, נמסר כי קיה פיקנטו המחודשת צפויה להגיע לשוק המקומי במהלך שנת 2021. המפרט ה"ישראלי" טרם נקבע.

קיה פיקנטו 2021 נחשפה: מתיחת פנים למיני הפופולרית בישראל
צילום: קיה