יונדאי הכריזה על מהדורה מחודשת לרכב הפנאי יונדאי סנטה פה – שנתיים לאחר שהדור הרביעי הושק בדרום קוריאה – וזו, כך היצרנית, פונה לאירופה. סנטה פה, רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) הוצג ב-2000, והמהדורה המחודשת לא רק שמוצגת זמן קצר יחסית אחרי חשיפת הדור הנוכחי, אלא ובעיקר כוללת מערך חידושים משמעותי ביותר. שינויים כאלה פוגשים עם החלפת דור, ואלה כוללים רצפה חדשה ומערך היברידי והיברידי-נטען חדש אף הוא.

מכניקה וטכניקה
יונדאי מציינת כי מידע ביחס למערכות ההיברידיות כמו-גם ביחס ליחידות הכוח האחרות יפורסם בקרוב, מרחיבה ביחס לרצפה, אך אינה מצרפת נתונים. 

הרצפה הכל-חדשה בנויה להזרמת אוויר משופרת לחלקה התחתון, מה שלפי יונדאי משפר את הקירור ואת פיזור החום, מוסיף יציבות לחלק התחתון של הרכב. הרצפה בנויה כך שהחלקים והמכלולים הכבדים יותר ממוקמים נמוך יותר, להנמכת מרכז הכובד. מבנה זה מאפשר גם שיפור ביכולת האווירודינמית, לצריכת דלק עדיפה ולביצועים טובים יותר. ובקיצור: זו רצפה המתוכננת לרכב היברידי-נטען (וייתכן גם כל-חשמלי). 

יונדאי סנטה פה מחודש – אבל הרבה יותר
צילום: יונדאי

הנקודות הקבועות של זרועות מערכת ההיגוי מוקמו קרוב יותר לטבורי הגלגלים הקדמיים, ליצירת הפנייה מהירה ומיידית יותר. בנוסף, שופר הטיפול ברעש/ויברציות/נוקשות (NVH), גם באמצעות הוספת חומרים סופגים בחלקים המעבירים רעש או יוצרים ויברציות. 

הפלטפורמה החדשה, כך יונדאי, משפרת את יכולתו של הרכב לספוג טוב יותר התנגשות ולשמור באופן נכון יותר על הנוסעים, הודות לצמצום העיוות בכלוב המגן על הנוסעים.

יונדאי סנטה פה מחודש – אבל הרבה יותר
צילום: יונדאי

מה שרואים
לדגם המחודש הפונה לאירופה גם עיצוב חיצוני חדש, סביבת נהג עכשווית, ויונדאי מציינת כי, בנוסף, סנטה פה "מתקדם לקראת רכב פרמיום".

לעיצוב החדש, אומרת יונדאי, "נוכחות מחוספסת ומתוחכמת". אותה הופעה מתקבלת בזכות מבנה "תלת-ממדי" של השבכה, עיצוב יחידות התאורה ושילובן, פתחי האוורור, הפגושים, זוויות המרכב, הפרופורציות והיציבה – אותם מרכיבים שיוצרים רכב פנאי "כמו שהלקוחות אוהבים" (עם חישוקי "20, כמובן). לסנטה פה לראשונה גם 'חבילת לקשרי' הכוללת חישוקי "20 ופגושים בעיצוב ייחודי. 

יונדאי סנטה פה מחודש – אבל הרבה יותר
צילום: יונדאי

בפנים, מתנאה הדגם החדש בחומרים רכים, בסביבת נהג מונמכת, צג מגע "10.25, קונסולה "צפה", תפעול מצבי הילוכים דרך לחצנים (ההילוכים דרך פקדים מאחורי ההגה), הנדסת אנוש מתקדמת, צג מחוונים מוקרן "12.3 ולראשונה בורר מצבים לשטח.  

סנטה פה החדש ישווק באירופה מספטמבר 2020, ולישראל יגיע במהלך 2021.

יונדאי סנטה פה מחודש – אבל הרבה יותר
צילום: יונדאי