קבוצת פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה באירופה ומהגדולות בעולם, הודיעה על מינוי מנהל חדש למותג הליבה שלה, פולקסווגן. לתפקיד בחבר המנהלים ייכנס ראלף ברנדסטטר, במקום מנכ"ל הקבוצה הרברט דייס, שיישאר ביתר תפקידי הניהול ויופקד מלבד על הפעילות השותפת של הקונצרן גם על מותגי אודי, בנטלי, למבורגיני, סקודה ופורשה.

ברנדסטטר כיהן עד עתה בתפקיד מנהל התפעול של פולקסווגן. הוא ייכנס לתפקיד החדש ב-1 ביולי. מהנהלת הקונצרן נמסר כי מטרת השינוי לאפשר ניהול ממוקד יותר של מותג פולקסווגן, ומנגד התווית אסטרטגיה ברורה יותר לקונצרן בזמן משבר.

ברנדסטטר יופקד גם על מהלכי התייעלות במפעלי פולקסווגן בגרמניה. משבר הקורונה הוביל לפגיעה בספקי משנה ומפעלי רכב בכל העולם, ירידה ברווחים ובביקוש למכוניות ולצד אלו גם עלייה בעלויות הייצור בשל הצורך למגן את הפועלים מהידבקות.

פולקסווגן מחליפה ראש: מנהל מותג חדש
מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דייס (צילום: פולקסווגן)

בהודעת פולקסווגן נמסר מפי דייס כי "ראלף ברנדסטטר הוא אחד המנהלים המנוסים ביותר של החברה. לכן אני מאוד שמח שהוא יחתור קדימה לפיתוח המותג כמנכ"ל".

עוד נמסר כי דייס שמר במסגרת סמכויותיו את האחריות הכללית לדגמי הנוסעים של פולקסווגן. במסגרת חילופי הגברי, במקביל לשינוי בצמרת מותג פולקסווגן, סטפן סומר, מנהל הרכש והרכיבים של פולקסווגן יעזוב את תפקידו. סומר הצטרף לקונצרן לפני כשנתיים, כחלק מתוכנית התרחבות וייעול של המפעלים ומעבר לייצור מכוניות חשמליות.