דור חדש של ניסאן אקס טרייל - או "רוג" (Rogue) באמריקה - נחשף רשמית בארה"ב. הרכב מצביע לא רק על עיצוב האקס טרייל הבא אלא גם על ניסאן קשקאי העתידי. השניים חולקים פלטפורמה ואת מרבית העיצוב עד לקורה האחורית (C), שם האקס טרייל ארוך יותר כדי להציע מקום לשני מושבים נוספים.

הרוג החדש מציע עיצוב מחודד וזוויתי, עם חרטום אגרסיבי הכוללת סבכת "V" בולטת מכרום ויחידות תאורה כפולות. מאחור הקו הזוויתי נמשך, אך עם דימיון מסוים לדור היוצא ועיצוב כללי "רך" יותר. הדור החדש קצר מקודמו בכארבעה ס"מ (465), רוחבו 184 ס"מ, גובהו 170 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 270.5 ס"מ.

בגרסה האמריקאית מוצע מנוע 2.5 ליטר בנזין, ארבעה צילינדרים, שמפיק 181 כ"ס ו-25.1 קג"מ ב-3,600 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ומניע את הגלגלים הקדמיים (הנעה כפולה מוצעת בתוספת תשלום). בשלב זה לא ברור אם ניסאן תציע את המנוע הזה גם באירופה וישראל, כאשר הטעם האירופי נוטה יותר לכיוון מנועי בנזין ודיזל מוגדשים וקטנים יותר.

ניסאן אקס טרייל חדש נחשף בארה
צילום: ניסאן

עוד נמסר מניסאן כי הרוג יציע שלל מערכות בטיחות תקניות ובתוספת תשלום. לצד 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב חוצה בנסיעה לאחור, התרעת רכב בשטח מת, אורות אוטומטיים למניעת סינוור, התרעת הירדמות נהג והתרעת פגיעת תנועה חולפת בפתיחת דלת, יוצעו זיהוי שלטים, התרעת רכב בשטח מת עם סיוע בהיגוי וגם בקרת שיוט משודרגת.

ניסאן אקס טרייל חדש נחשף בארה
צילום: ניסאן

זו האחרונה, שמכונה פרופיילוט אסיסט "ProPilot Assist", מתפקדת כמערכת נהיגה אוטונומית חלקית. המערכת שולטת על ההיגוי, האצה ובלימה עד לעצירה מלאה. יחד עם מידע ממערכת הניווט וזיהוי שלטים, היא מסוגלת להתאים את מהירות הנסיעה לפני פניות, צמתים וכיכרות. לאחר עצירה הרכב ימשיך לנוע אם הרכב מלפנים מתחיל לנסוע - בתנאי שחלפו פחות מ-30 שניות מרגע העצירה.

ניסאן אקס טרייל חדש נחשף בארה
צילום: ניסאן

אבזור המותרות התקני והאופציונלי יכלול דלת אחורית נפתחת בבעיטה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, התנעה והפעלת מזגן מרחוק, חיבור אייפון אלחוטי (קארפליי), תצוגה עילית גדולה לנהג ("10.8), לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ומולטימדיה עם מסך "9.

ניסאן אקס טרייל חדש נחשף בארה
צילום: ניסאן

עוד פרטים על ניסאן אקס טרייל החדש במפרט האירופי, צפויים בתוך מספר חודשים. מחברת קרסו, יבואנית ניסאן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווקו בישראל צפוי להתחיל בסוף 2021. אחיו הקטן ממנו, הקשקאי החדש, יגיע מעט קודם לכן באמצע 2021. שיווק הרוג באמריקה יחל בסתיו הקרוב כדגם 2021.