כולם מדברים על צל"צ (צד לצד; SBS, ר"ת של Side By Side), כולם מתרגשים ממה שהם יכולים לתת, והם הרי יכולים לתת הרבה – אבל ברקע כמעט ונשכחו, ולא בצדק, הטרקטורונים. הם זולים יותר, נגישים יותר, קלים יותר להעמסה – ובעיקר: הם היו קודם.

היום מכירות טרקטורונים מהוות 41% מכלל השוק הזה, ובשנתיים האחרונות נרשמה עלייה של 48% במכירות, לנתון של 1533 כלים בשנה.

מהשוק הזה רוצה נתח חברת TGB, שזה Taiwan Gold Bee, חברה שנוסדה ב-1960 (הפתעה הפתעה) – בטאיוואן. חברה זו מייצרת אלפי כלים בשנה – קטנועים וגם מנועים לחברות כמו קימקו, סאניאנג ופיג'ו.

כעת, ד.ל.ב מוטורספורט, הלא היא לובינסקי, מתחילה לייבא שלושה דגמים של החברה הזו, והיא עושה זאת בדיוק מאותה סיבה: רצון למכור בשוק הזה. 

טרקטורוני TGB – התרשמות ראשונה
צילום: בני דויטש
ד.ל.ב השיקה שלושה כלים כאלה ואנחנו טעמנו מהם. הגישה המובילה את שיווק הטרקטורונים האלה היא "תמורה מרבית לכסף" דרך מחירים אטרקטיביים, וביבואנית מקווים להגיע ל-200 כלים בשנה. חוץ מהקשת המטופשת שיש עליהם, וישראל היא כנראה המדינה היחידה שמחייבת אותה, נהנינו מאוד מהרכיבה בטרקטורונים האלה.

טעימות, נתונים
בלייד 600. זהו טרקטורון עבודה שיכול להתאים גם לטיולים נינוחים. התחושה הראשונית המתקבלת במפגש עם הכלי היא שאיכות החומרים שלו טובה, וכי הוא יכול לשלב גם כישורי עבודה וגם יכולת נאה בטיולים.

מנוע צילינדר יחיד, 2 שס', קירור נוזל נפח 561 סמ"ק הספק 42 כ"ס/7000 סל"ד מומנט 4.5 קג"מ/5500 סל"ד תיבה/הנעה רציפה, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל/כפולה מתלים עצמות עצה כפולות חישוקים "12 מחיר השקה 40,000 שקלים

טרקטורוני TGB – התרשמות ראשונה
צילום: בני דויטש

בלייד 1000. האח הגדול והדו-מושבי של ה-600. כבר עם תחילת הרכיבה מרגישים בקפיצת הכוח, וגם עם שני אנשים התער הזה אוהב לטפס, גם בעליות המחייבות כוח. אפשר לבחור בהנעה כפולה או באחורית בלבד, עם נעילות דיפרנציאל קדמית ואחורית או בלעדיהן. יש כננת קדמית ותגבור חשמלי בשלוש רמות לכידון. זה כלי שיודע לדהור ולגהץ מהמורות, הוא בטוח מאוד לרכיבה ומספר את זה לרוכב, ואפשר להניח שיהיה אחד מכוכבי המכירות של היצרן כאן.

מנוע V2, בעל 2 שס' לצילינדר, קירור נוזל נפח 997 סמ"ק הספק 6.81 כ"ס/6750 סל"ד מומנט 1.9 קג"מ/5750 סל"ד תיבה/הנעה רציפה, הילוך כוח, נעילות דיפרנציאל קדמי, אחורי/כפולה, אחורית מתלים ק'/א' עצמות עצה כפולות בלמים ק'/א' 230 מ"מ/210 מ"מ חישוקים ק'/א' "14 מכל דלק 23 ל' משקל (יבש) 392 ק"ג מרווח גחון 32 ס"מ מחיר השקה 65,000 שקלים

טרקטורוני TGB – התרשמות ראשונה
צילום: בני דויטש

טרגט 600. אותו מנוע של בלייד 600. אך כאן בגרסה ספורטיבית יותר, עם פחות משקל וכידון המשדר עצבנות-מה במכות שהוא נותן לידיים של הרוכב. אמנם, הוא שוקל פחות מבלייד 600, אבל בגלל שההספק בכל זאת אינו ענק, ויצירת הכוח מתונה וליניארית, אפשר להניח שאותה "ספורטיביות" תתאים בעיקר לרוכבים מתחילים.

מנוע צילינדר יחיד, 2 שס', קירור נוזל נפח 561 סמ"ק הספק 42 כ"ס/7000 סל"ד מומנט 4.5 קג"מ/5500 סל"ד תיבה/הנעה רציפה, הילוך כוח, נעילת דיפרנציאל/כפולה מתלים ק'/א' עצמות עצה כפולות בלם ק'/א' דיסקים 200 מ"מ/דיסקים 190 מ"מ חישוקים ק'/א' "12 מכל דלק 15 ליטר משקל (יבש) 359 ק"ג מרווח גחון 32 ס"מ מחיר 45,000 ש"ח.

טרקטורוני TGB – התרשמות ראשונה
צילום: בני דויטש