רכב הפנאי הקומפקטי-ספורטיבי של קופרה, חטיבת הספורטיביות של סיאט בעבר וכיום מותג עצמאי כמעט, עובר רענון. שנתיים אחרי שנחשף בתערוכת ז'נבה 2018, קופרה אטקה זוכה לרענון קוסמטי ברוח דומה לזו שעבר רק לאחרונה אחיו - סיאט אטקה. נזכיר כי האטקה היה ב-2018 רכב ראשון של קופרה שהוצג כדגם "עצמאי", כלומר ללא תגי סיאט.

מתיחת הפנים מיישרת קו עם גרסת סיאט, כולל חרטום חדש הכולל יחידות תאורה שונות, סבכה משושה במקום מלבנית ופגושים שונים מלפנים ומאחור. מדובר בסך הכל ברענון לא גדול, וגם בתא הנוסעים ההבדלים קלים - יש מסך מולטימדיה קיבולי חדש ("9.2), גלגל הגה מחומם ושמשה קדמית ממוזגת להפשרה מהירה בתנאי קפאון.

מערכת ההנעה לא השתנתה - יחידת 2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכרת מקבוצת פולקסווגן, ומפיקה כאן 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ומניע את כל ארבעת הגלגלים. הביצועים: 4.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-247 מרביים. נתון תצרוכת דלק עדכני לא פורסם.

קופרה אטקה מתחדש - יגיע לישראל ב-2021
צילום: קופרה

האטקה מתחדש בתחום הבטיחות, שם תוצע בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת. זו נעזרת במידה מהניווט הלווייני ומזיהוי התמרורים, כך שהרכב יכול להאט באזורים מוגבלי מהירות, לפני פניות, צמתים וכיכרות וכדומה. בנוסף מוצעת יכולת נהיגה אוטונומית (עד 15 שניות בלי לגעת בהגה), סיוע נגרר ומערכת טרום התנגשות, שמותחת את החגורות וסוגרת חלונות לפני פגיעה.

קופרה אטקה מתחדש - יגיע לישראל ב-2021
צילום: קופרה

ומתי בישראל? מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קופרה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי השיווק יחל ברבעון הראשון של 2021. שיווק סיאט אטקה המחודש צפוי אף הוא להתחיל בתחילת 2021.

קופרה אטקה מתחדש - יגיע לישראל ב-2021
צילום: קופרה