יצרנית הרכב הגרמנית אופל חשפה תמונות ופרטים ראשונים של הדור השני למוקה (Mokka), רכב הפנאי הקטן שלה. המוקה החדש קטן וקל מקודמו ויוצע לראשונה גם בגרסה חשמלית מלאה.

למעשה, רכב הפנאי נחשף תחילה רק בגרסה הלא מזהמת - אחות לפלטפורמה ומערכת הנעה של פיג'ו 2008 החשמלי. בהמשך אופל צפויה לחשוף גם גרסאות בנזין (1.2 ליטר טורבו בעיקר) ודיזל. מחברת לובינסקי, יבואנית המותג, נמסר כי שיווק רכב הפנאי החדש יתחיל בישראל במחצית הראשונה של 2021 - גם בגרסה חשמלית.

לזו מערכת הנעה הכוללת מנוע חשמלי עם 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 50 קילוואט-שעה והנעה קדמית. הגרסה החשמלית תוכל לנסוע 322 ק"מ בין טעינות בתקן ה-WLTP ותציע טעינה של 80% בתוך חצי שעה מעמדת 100 קילוואט. מהירותה המרבית עומדת על 150 קמ"ש. עוד פרטים לגבי יחידות הכוח צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.

אופל מוקה חדש נחשף בדרך לישראל - וגם בגרסה חשמלית
צילום: אופל

אופל מוקה החדש מציע אורך של 415 ס"מ, 12.5 פחות מקודמו - שהיה מהגדולים מסוגו כשהוצג ב-2012 - בעוד בסיס הגלגלים נותר כמעט ללא שינוי (255 ס"מ). הוא מבוסס על פלטפורמת PSA מודרנית שאיפשרה להפחית את משקל הרכב בעד 120 ק"ג לטובת חסכון בדלק ויכולת דינמית משופרת, ומנגד גם להציע קשיחות מבנית משופרת ב-30% (שמסייעת לשיפור נוחות וניהוג).

אופל מוקה חדש נחשף בדרך לישראל - וגם בגרסה חשמלית
צילום: אופל

המוקה מציע עיצוב חדש לחלוטין, שלדברי היצרנית חונך שפת עיצוב שתלווה את דגמיה מכאן ואילך.  לרכב הפנאי תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור עם אופציה למטריצת לד מלפנים, הכוללת 14 גופי תאורה הנדלקים ונכבים בהתאם לתנאי הדרך ולמניעת סינוור.

אופל מוקה חדש נחשף בדרך לישראל - וגם בגרסה חשמלית
צילום: אופל

בתא הנוסעים הושם דגש על אווירה מודרנית - כולל צמד מסכי מידע ענקיים, אחד למחוונים ("12) והשני למולטימדיה ("7 או "10). כן יוצעו בלם חנייה חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת אוטונומית למרכוז הרכב בנתיב. למרות שהמוקה החדש קטן מקודמו, נפח תא המטען נותר כמעט ללא שינוי - 350 ליטר לעומת 356 בדור הראשון.

אופל מוקה החדש יושק באירופה בסוף השנה. השיווק בישראל צפוי כאמור להתחיל במחצית הראשונה של 2021.