יצרנית הרכב הצ'כית סקודה הודיעה על עדכון מפרט לכל דגמיה, לקראת שנת הדגם 2021 שתיכנס לתוקף בקיץ הקרוב באירופה ולקראת שנת 2021 הקלנדרית בישראל. מדובר בשורת עדכונים קלילים ולא במתיחות פנים. בהתאם לא ידוע עדיין מי מהעדכונים הללו יגיע לארץ או מתי.

חידוש ראשון נוגע לגלגל ההגה, שם חלק ניכר מדגמי היצרנית יזכו לקבל את גלגל ההגה החדש שהוצג בסקודה אוקטביה לאחרונה. לגלגל זה שניים או שלושה חישורים, ציפוי עור (ברוב הגרסאות), מנופי תפעול לתיבת ההילוכים בגרסה הרובוטית ומתגים חדשים.

סקודה סופרב תזכה בנוסף לדור חדש של מנועי טורבו-דיזל וטורבו-בנזין בכירים - שניהם בנפח 2.0 ליטר. לוגם הסולר יפיק כעת 200 כ"ס (במקום 190) ויעמוד בתקינת זיהום מחמירה יותר, זאת תודות למערכת סינון חלקיקים משודרגת שהוצגה לראשונה בפולקסווגן גולף החדשה. גרסת הבנזין מוסיפה שמונה כ"ס ותציע כעת 280 מרביים. גם היא הותאמה לתקן הזיהום המחמיר יורו 6d.

סקודה קודיאק, קאמיק וכל החברים מעדכנים מפרטים
צילום: סקודה

עוד בסופרב, גרסת הכלאיים הנטענת ("iV") מציעה לראשונה מצלמות חנייה היקפיות עם מבט ממעוף הציפור. גרסה זו בינתיים לא זמינה בישראל. כל גרסאות הסופרב יצוידו גם במערכת סיוע לנגרר (חלקן בתוספת תשלום).

סקודה קודיאק יקבל את אותם מנועים חדשים כמו הסופרב. בנוסף, בקרת שיוט אדפטיבית משודרגת תאפשר האטה אוטומטית לפני פניות ואזורים מוגבלי מהירות ותפחית למעשה את הצורך במעורבות נהג אנושי בנעשה. לצורך כך בקרת השיוט תעשה שימוש במידע ממצלמה וממערכת הניווט. בנוסף, מערכת הכניסה ללא מפתח פועלת כעת בכל הדלתות, יוצעו ריפודי עור חדשים עם אוורור בגרסאות הספורטליין ו-RS.

סקודה קודיאק, קאמיק וכל החברים מעדכנים מפרטים
צילום: סקודה

סקודה קארוק מצטייד במנוע טורבו-דיזל חדש, 2.0 ליטר עם 115 כ"ס, שיהיה הזול בהיצע ומחליף יחידת 1.6 עם אותו הספק. מנוע הדיזל יוצע גם עם 150 כ"ס ואילו יחידת הבנזין הבסיסית (1.0 ליטר טורבו) תפיק 110 כ"ס. בתחום האבזור הקארוק יציע לראשונה מצלמות היקפיות וסיוע נגרר.

סקודה סקאלה ורכב הפנאי המבוסס עליה, סקודה קאמיק, זוכים בעדכון לחישוקי "17 בעיצוב חדש, תוספת תאי אחסון מתחת לכיסוי המטען, מצב חסכון באנרגיה לחמש דקות במקום 15 למפתח בגרסת כניסה ללא מפתח, תג חדש לגרסת המונטה קרלו וערכות צבע לסקאלה.

סקודה קודיאק, קאמיק וכל החברים מעדכנים מפרטים
צילום: סקודה

גם הוותיקה בדגמי היצרנית, סקודה פאביה, מתעדכנת קלות לקראת 2021. זו תציע מנועים מותאמים לתקינת יורו 6d, בהם יחידת 1.0 ליטר עם 60 כ"ס וטורבו באותו נפח עם 95 כ"ס. חישוקי "16 ו-"17 בעיצוב חדש מצטרפים למבחר, כל הגרסאות יזכו למסנן אוויר אקטיבי ומערכת הכניסה ללא מפתח שודרגה עם מצב חסכון אנרגיה. לסיום, באירופה כל גרסאות הפאביה יוצעו עם מערכת מולטימדיה, בבסיס עם צג בגודל "6.5 בלבד.