כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, השיקה את הדור החדש של אקטרוס, משאית הדגל שלה, ולזו מערך טכנולוגי מתקדם ביותר.

מאז ועד כעת
אקטרוס הוצגה ב-1995, וזו הרשימה במשקל קל, הייתה ראשונה עם בלמי דיסק, זכתה לתואר "משאית השנה הבין-לאומית" (ITOY) ב-1997, ומאז גם ב-2004 (דור 2), ב-2012 (דור 4). בספטמבר 2018 הציגה מרצדס את הדור החמישי של אקטרוס, ובנובמבר 2019 היא זכתה בתואר "משאית השנה הבין-לאומית 2020".  

מרצדס אקטרוס בישראל עם שפע מערכות מתקדמות
צילום: מרצדס

הדגם החדש כולל מספר טכנולוגיות שהן ראשונות מסוגן בעולם הרכב הכבד. בולטת מכולן היא מערכת המצלמות, לשדה ראייה של 360 מעלות, וזו מחליפה גם את המראות הרגילות. התצוגה על-גבי מסכי "15 הממוקמים על קורה A, בין השמשה הקדמית לחלון הצד. בנוסף לתצוגות רגילות, המחקות את אלה של מראות צד קונבנציונליות (נתיב ושדה ראייה רחב), ניתן לעשות זום אין, להרחיב עד תצוגה של 360 מעלות, ולקבל חיווי מרחקים. יתרון חשוב של מצלמות אלה הוא ביכולת האבחנה שלהן במזג אוויר גרוע (ערפל, גשם). המצלמות משנות תצוגה גם לפי הנהיגה – לפי כיוון הפנייה עם הפעלת האיתות; לאחור, כולל נגרר, עם שילוב להילוך אחורי. המצלמות משתלבות עם המערכת לניטור צד ימין של תא הנהג. השימוש במצלמות קטנות במקום מראות גדולות משפר גם את צריכת הדלק, ולפי מרצדס הדגם החדש של אקטרוס חסכוני מקודמו ב-5%, גם הודות לשיפורים אווירודינמיים נוספים. 

מרצדס אקטרוס בישראל עם שפע מערכות מתקדמות
צילום: מרצדס

בסביבת הנהג בולט מערך כפול-מסכים, "10.5 מול הנהג המשמש כלוח מחוונים, "12 בזווית 45 מעלות לו, למידע על כל מערכות הרכב, תקשורת וכיו"ב. לנהג קישוריות מתקדמת, הכוללת שיקוף סלולרי (אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו). 

מערך הבטיחות של המשאית החדשה, מבוסס על מצלמות ורדאר, עשיר ומתקדם ביותר, מאפשר נהיגה חצי-אוטונומית. במערכות הבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית – עד 80 קמ"ש עם זיהוי עצמים נייחים וניידים; עד 50 קמ"ש עם זיהוי הולכי רגל – תיקון סטייה מנתיב עם שמירת הרכב במרכזו או בצמוד לפס הסימון מימין או משמאל לפי בחירת הנהג, זחילה בפקקים, זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, ניטור צד ימין. 

מרצדס אקטרוס בישראל עם שפע מערכות מתקדמות
צילום: מרצדס

לאקטרוס כניסה והתנעה ללא מפתח, והשלט החדש מאפשר גם להפעיל מבחוץ את מערך התאורה כדי לבדוק את מצב הנורות ברכב.

טכנולוגיה, ארוקס
מרצדס מציעה את אקטרוס למגוון גדול מאוד של עבודות, ובמשקל כולל של 18-26 טון למשאית, 42-50 טון לראש-גורר. הדגם מוצע עם ארבעה מנועי 6 צילינדרים: 7.7 ליטר, 238-320 כ"ס; 10.7 ליטר, 330-460 כ"ס; 12.8 ליטר, 421-510 כ"ס; 15.6 ליטר, 517-580 כ"ס. התיבה היא חד-מצמדית בתפעול אוטומטי או ידני. לאקטרוס, בין השאר, בלם מנוע תקני.  

מרצדס אקטרוס בישראל עם שפע מערכות מתקדמות
צילום: מרצדס

מחיר מרצדס אקטרוס החדש החל מ-400,000 שקלים.

בנוסף, הציגה מרצדס ארוקס חדש, הדגם שלה לעבודות תשתית, המוצע כידוע גם עם שלדה מוגבהת ומחוזקת, הנעה לכל הגלגלים, מרווח גחון מוגבה ועוד כיו"ב. גם בדגם זה מותקן מערך המצלמות החדש.

מרצדס אקטרוס בישראל עם שפע מערכות מתקדמות
צילום: מרצדס