כפי שסיפרנו לכם כבר בשנה שעברה, מאזדה מתעתדת להציע בקרוב גרסת טורבו כוחנית של מאזדה 3 המשפחתית, ומאזדה ארה״ב אפילו שלחה טיזר רשמי לפני מספר ימים. אולם יומיים לפני ההצגה הרשמית נחשף סרטון מקסיקני שחשף את המפרט המלא וקלקל את ההפתעה. 

כצפוי, מנוע הטורבו המדובר הוא יחידת הסקאייאקטיב-G המשרתת זה מכבר את מאזדה CX-9, מאזדה 6 ומאזדה CX-5, ומציעה הספק של 250 כ״ס מנפח של 2.5 ל׳ (כאשר מתדלקים באוקטן 98; באוקטן צפון-אמריקאי נחות הוא מסתפק ב־227 כ"ס בלבד). מדובר ביחידת כוח שתוכננה להצטיינות בסל"ד ביניים שימושי יותר מאשר בטורים גבוהים, ואנשי מאזדה כבר הדגישו במבחן שביצענו ל-CX-9 כי הנתון החשוב עבורם הוא המומנט המרשים (42.8 קג"מ ב־2000 סל"ד) ולא ההספק. 

בנוסף לשלל המרכיבים המקובלים במנועי הסקייאקטיב (הזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה, סעפת פליטה ייחודית ויחס דחיסה גבוה), הותקן כאן גם מגדש טורבו מתוחכם, שמבטיח לשלב בין היתרונות של גיאומטרית להבים משתנה לבין פתח יניקה כפול (טווין סקרול). מהנדסי מאזדה אף הוסיפו מערכת קירור ייעודית לגזי הפליטה־החוזרים שאמורה לסייע בהפחתת לגימת הבנזין בתנאים אמיתיים. נתוני ביצועים וצריכת דלק רשמיים טרם פורסמו. 

מאזדה 3 טורבו 2021 נחשפת - בדרך לישראל?
צילום: אלי שאולי

למרות ההערכות המוקדמות, לא מדובר בגרסת קצה-ספורטיבית - דוגמת ורסיות מאזדספיד/MPS מהדורות הקודמים - אלא בגרסה חזקה שתצויד בתיבה אוטומטית בלבד ובהנעה כפולה, ותשווק ברמות גימור גבוהות בלבד. לפי המחירים במקסיקו, הגרסאות המוגדשות יגבו פרמיה של קרוב ל-15% ביחס לגרסאות ה-2.5 ליטר נטולות הטורבו. 

כרגע עדיין לא ידוע אם מאזדה 3 טורבו תשווק בארץ, אך יש לכך סיכוי סביר מאחר ואנשי ׳דלק מוטורס׳ הצהירו לאחרונה כי ייבאו לישראל את ה-CX-9 (שאינו משווק באירופה) בתקינה אמריקאית. 

מאזדה 3 טורבו 2021 נחשפת - בדרך לישראל?
צילום: ניצן רז