"אודי Q4 e-tron הוא אבן פינה באסטרטגיה החשמלית שלנו" אומר מרקוס דוזמן, יושב ראש אודי החדש יחסית, כאשר הוא מתייחס לחשיבות החשיפה של קונספט Q4 ספורטבק. "זה יהיה רכב חשמלי ראשון שלנו שיימכר בכמויות גדולות, כרטיס כניסה לעולם היוקרה המתקדם,  ובתחום שהלקוחות שלנו אוהבים: פנאי".

אודי הזמינה אותנו להשקה מקדימה לרכב התצוגה החשוב, ימים ספורים לפני חשיפתו. ברוח הימים האלה לא הגענו לאינגולשטאדט כדי לחזות ברכב – אינגולשטאדט הגיעה אלינו, לצג המחשב שלנו, כדי להפגין בפנינו את הדגם החדש.

אודי Q4 e-tron ספורטבק – הצעד הבא של אודי
צילום: אודי

חשיבות
הסיבה למסיבה? אודי הציגה כאמור גרסת ספורטבק לאודי Q4 e-tron החשוב, עוד שלב בהתקדמות של רכב התצוגה, המבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית, לעבר פס הייצור. הפלטפורמה החשמלית הוצגה לראשונה בפולקסווגן ID ותשמש שפע מותגים בקבוצת פולקסווגן. בגרסה הרגילה לדגם חשוב זה פגשנו כבר בתערוכת ז'נבה 2019, וכעת מגיע תור גרסת ספורטבק, שחולקת כמעט הכל עם הדגם המוכר – פרט לעיצוב החלק האחורי.

הן הגרסה הרגילה של e-tron והן גרסת ספורטבק מוגדרים עדיין כמכוניות תצוגה, אבל כמו ששמענו כבר בז'נבה, הם קרובים מאוד לדגמים הסדרתיים שיגיעו לייצור בשנה הבאה.

אודי Q4 e-tron ספורטבק – הצעד הבא של אודי
צילום: אודי

באודי, כאמור, רואים בדגם זה כלי חשוב ביותר במתקפה החשמלית המתוכננת של המותג, בוודאי בתחום דגמי הפנאי. אודי מבטיחה מבחר של עשרים דגמים חשמליים עד 2025,  ובאותה שנה, היא מוסיפה, יעמוד היקף המכירות של הדגמים החשמליים על 40% מסך המכירות הכולל שלה.
מראה ספורטיבי

"משמעות המושג 'ספורטבק' באודי היא שלדגם יש חלק אחורי שונה וקו גג 'מהיר' (כלומר, משתפל בהדרגה לאחור, כמו בקופה, ולא באנכיות כמו בסטיישן; א.ש)" מסביר מרק ליכטה, האחראי על העיצוב באודי, ומוסיף: "זוהי תצורת הפאסטבק ה'מהירה' ביותר שהוצגה באודי עד כה".

אודי Q4 e-tron ספורטבק – הצעד הבא של אודי
צילום: אודי

ליכטה אומר כי קו הכתף האחורית הבולט הוא החלק האהוב עליו בעיצוב, מכיוון שהוא מדגיש את מורשת הקוואטרו, את ההנעה כפולה שתהיה ברוב הגרסאות, ובהקשר זה מכריז כי "קוואטרו הוא תמיד חלק מה-DNA שלנו". העיצוב נראה ספורטיבי גם בזכות חישוקי "22 וספוילר אחורי, ולפי ליכטה זה האחרון בא להעניק יכולת אווירודינמית משופרת ביחס לזו של Q4 e-tron הרגיל. לרכב גם תאורת יום שניתן לשנות את המופע שלה לפי בחירה. 

קצת מספרים
הממדים של גרסת 'ספורטבק' זהים או קרובים מאוד לאלה של Q4 e-tron הרגיל. בסיס הגלגלים, 277 ס"מ, זהה (וכמו זה שבסקודה אניאק); האורך הוא 460 ס"מ, הרוחב 190 ס"מ והגובה 160 ס"מ – ארוך ונמוך בס"מ אחד, ללא שינוי ברוחב. ליכטה מבטיח שמרחב הפנים הוא כמו ברכב הנמצא בקטגוריה מעל.

אודי Q4 e-tron ספורטבק – הצעד הבא של אודי
צילום: אודי

ל-Q4 e-tron ספורטבק בגרסת 55 קוואטרו שני מנועים חשמליים: לאחורי 204 כ"ס, לקדמי 102 כ"ס. בניגוד לדגמי קוואטרו אחרים, ההנעה אחורית בלבד, והמנוע הקדמי מופעל בעת הצורך; בהמשך תוצג גרסת הנעה אחורית.

ל-Q4 הספק משולב של 306 כ"ס, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 6.3 שניות (6.2 ש' לאניאק עם חטיבת כוח דומה) והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש. לרכב סוללה של 82 קוט"ש, ואלה מעניקות טווח של 450 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה, 500 ק"מ לזו האחורית.

באודי גאים בתצוגה עילית שמשתמשת בטכנולוגיה של מציאות רבודה המסוגלת להציג את חיווי מערך הניווט על הדרך והכבישים אותם הנהג רואה דרך השמשה. במרכז סביבת הנהג צג מולטימדיה "12.3.

אודי Q4 e-tron ספורטבק – הצעד הבא של אודי
צילום: אודי