באיחור של כארבעה חודשים ביחס לתאריך המקורי ומול יציעים ריקים, הוזנק אתמול (יום ראשון) המירוץ הראשון של עונת הפורמולה 1 של 2020 במסלול רד בול באוסטריה. המירוץ היה דרמטי בשל פרישות רבות – רק 11 מכוניות סיימו אותו – ושלוש יציאות של מכונית קוצבת.

בהתאם לציפיות, קבוצת מרצדס הייתה החזקה ביותר. ואטרי בוטס ניצח באופן משכנע, ואלוף העולם לואיס המילטון חצה שני את קו הסיום. עם זאת, בגלל עונש של תוספת זמן של חמש שניות, הוא סיים את המירוץ במקום הרביעי.

דירוג וזינוק
כבר במקצה הדירוג מרצדס נראתה מצוין, ולקראת המירוץ קבע בוטס את התוצאה הטובה ביותר והמילטון היה שני לו. המכוניות של מרצדס התייצבו למירוץ בשחור במקום הכסף המסורתי לאות הזדהות במאבק נגד הגזענות הנערך תחת הסיסמה "חיי שחורים נחשבים". במקום השלישי היה מקס וורסטפן ברד בול שבחר בטקטיקת צמיגים שונה – פתח בצמיגים מהירים פחות ועמידים יותר – כדי לקרוא תיגר על הצמד של מרצדס.

הפתעה גדולה הייתה היכולת של רייסינג פוינט, עם מכונית ורודה שנראית דומה לזו של מרצדס בשנה שעברה. סרג'יו פרז היה שישי בהקפות דירוג והקדים את שארל לקלרק בפרארי שנראתה בכושר מאכזב – המשך ישיר למבחני טרום העונה שכזכור אכזבו אף הם. באופן מוזר רק שעה לפני הזינוק הוחלט להוריד את המילטון בשלושה מקומות במיקום הזינוק, למקום החמישי, עונש על אי-ציות לדגל צהוב במקצה הדירוג. 

בוטס פתח מצוין בעוד המילטון החל לטפס, תוך שהוא נעזר בפרישה בשל תקלה של וורסטפן המאוכזב. מהר למדי הגיע המילטון למקום השני כדי והחל ללחוץ על בוטס. תקלה במכונית של האס שננהגה בידי קווין מגנוסן, הביאה להוצאת מכונית קוצבת ראשונה וסימנה את תחילת הדרמות. רוב המובילים ניצלו זאת להחלפת צמיגים. לאחר מכן החלו להישמע הודעות בקשר על בעיית חיישנים בתיבת ההילוכים בשתי המכוניות של מרצדס ובקשה מהם לנהיגה זהירה.

מירוץ וסיום
עם יציאת המכונית הקוצבת השנייה, בגלל תקלה בוויליאמס של ג'ורג' ראסל, החליטו ברד בול כי אלכסנדר אלבון, שטיפס למקום השלישי, ייכנס להחלפת צמיגים נוספת מבלי שיאבד את מקומו; על צמיגים חדשים ומהירים יותר הוא יוכל לקרוא תיגר על המילטון בהזנקה מחדש. המילטון היה בשלב זה עם צמיגים קשים ושחוקים יותר. ניסיון העקיפה הסתיים במגע בין המכוניות, המכונית של רד בול הסתבסבה ומצאה את עצמה בזנב הטור. המילטון מצידו נענש בתוספת זמן של חמש שניות, מה שהביא אותו כאמור למקום הרביעי – למרות שחצה שני את קו הסיום והיה מהיר מכולם ברוב שלבי המירוץ. במרצדס טענו שהעונש חמור מדי,  ואילו ברד בול גרסו שאלבון יכול היה לנצח במירוץ אילולא התאונה.

מי שהרוויח משפע האירועים בחזית היה לקלרק שסיים במקום השני עם מכונית שנראתה רע מאוד לאורך רוב סוף השבוע. שלישי היה לנדו נוריס הצעיר במקלארן שהצליח ברגע האחרון לצמצם את הפער של המילטון עליו למעט פחות מחמש השניות. ובכלל, מקאלרן נראתה טוב במירוץ הזה, כאשר קרלוס סיינז מסיים אחרי נוריס (אבל מתמקם במקום החמישי בגלל העונש של המילטון). שישי סיים פרז ברייסינג פוינט המפתיעה, אחרי שרוב הזמן היה קרוב יותר לחבורת הצמרת. אחריו סיימו פייר גסלי (אלפא טאורי), אסטבן אוקון (רנו), אנטוניו ג'יובינאזי (אלפא רומיאו), וסבסטיאן פטל שהיה מעורב בתאונה עם סיינז.

המירוץ הבא יערך ביום ראשון הקרוב באותו מסלול.  

גרנד פרי אוסטריה  מסלול רד בול, ספילברג. 5.7.20
1. ואטרי בוטס – מרצדס
2. שארל לקלרק – פרארי
3. לנדו נוריס – מקלארן
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. קרלוס סיינז – מקלארן
6. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט
7. פייר גסלי – אלפא טאורי
8. אסטבן אוקון – רנו
9. אנטוניו ג'יובינאזי – אלפא רומיאו
10. סבטסטיאן פטל – פרארי

אליפות הנהגים לאחר מירוץ 1
1. ואטרי בוטס – 25
2. שארל לקלרק – 18  
3. לנדו נוריס – 16  
4. לואיס המילטון – 12  
5. קרלוס סיינז – 10
אליפות היצרנים לאחר מירוץ 1
1. מרצדס – 37 נק'
2. מקלארן – 26 נק'
3. פרארי – 19 נק'
רייסינג פוינט – 8 נק'
5. אלפא טאורי – 6 נק'