בעוד כמה שנים כולנו נסתכל אחורה בתדהמה על התקופה בה לא היה לג׳יפ רנגלר מתחרה ישיר, כאשר נישה שלמה בשוק הרכב (העמוס עד להתפקע בסגמנטים ותת-נישות שאף אחד לא ביקש) הייתה מיוצגת על ידי דגם אחד מאוד מצליח. נכון, יש בשוק כלי שטח קשוחים דוגמת לנדברובר דיפנדר או מרצדס G קלאס שמציעים יכולות וריגושים דומים, אך אלו יקרים משמעותית מהרנגלר העממי-יחסית והותירו את הנישה פתוחה לחלוטין עבור קרייזלר - לפחות עד עתה... 

כי כעת פורד, שנהנתה מההצלחה המפתיעה של טנדרי הראפטור הקרביים (וחזתה בנסיקה בביקוש ובמחירים של הברונקו הקלאסיים בשוק רכבי האספנות באמריקה), החזירה לחיים את השם המיתולוגי בכלי שמהווה הומאז׳ עיצובי לרכב המקורי - ומציג מפרט קרבי ומתוחכם בו זמנית. 

פורד ברונקו 2021: שובו של אייקון
צילום: פורד

הברונקו העדכני יהפוך מדגם יחיד למשפחה של דגמים וגרסאות, שכוללת כבר עתה רכב פנאי על בסיס הקוגה שנקרא ברונקו ספורט. הברונקו עצמו יוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות (עם ארבעה או חמישה מושבים בהתאמה) ויציע שפע של אופציות, שדרוגים וקסטומיזציה היישר מן המפעל. הברונקו מתבסס על שלדת הסולם מטנדר הריינג׳ר, עם מתלים נפרדים מלפנים לטובת שיפור היכולת בכביש, כאשר מאחור מותקנים סרן חי וקפיצי סליל. כאופציה יוצעו גם מוטות ייצוב מתנתקים, לשיפור זוויות המתלים בשטח משופע. 

בעת ההשקה יוצעו שתי יחידות כוח מוגדשות טורבו, 4 ציל׳ בנפח 2.3 ליטר המספק 270 כ״ס או V6 בנפח 2.7 ליטרים המפיק 310 סוסים. שניהם ישודכו לתיבת 10 הילוכים אוטומטית, ובמנוע הקטן ניתן לבחור גם בתיבת 7 הילוכים ידנית, שכוללת שישה הילוכים ״רגילים״ והילוך נוסף קצר במיוחד לזחילה בשטח טכני. 

פורד ברונקו 2021: שובו של אייקון
צילום: פורד

בדומה לרנגלר, גם הברונקו יציע אופציה לניתוק הדלתות וחלקי גג לטובת הנאה מהאוויר הפתוח, כאשר בניגוד לג׳יפ כאן ניתן לאחסן את כולם בתא המטען (בדגם ה״קצר״), אין צורך בכלים מיוחדים והסרת הדלתות אינה מאלצת את הנהג לוותר על מראות הצד. יש גם אופציה לדלתות עם פתח אוורור, גג רך, גג קשיח או גם וגם. 

בֿתחום טכנולוגיית ואביזרי השטח, היריעה צרה מלהכיל את כל הפטנטים והאופציות; זה מתחיל במנגנון ניהול אחיזה בעל השם המשעשע G.O.A.T, ראשי תיבות של Go Over Any Terrain, כלומר ״יכולת מעבר בכל תנאי שטח״ (וגם, נו, עז - החיה המפורסמת ביותר ביכולת העבירות שלה). המנגנון מציע ארבעה מצבי ניהול בנהיגת כביש (נורמלי, חסכוני, ספורטיבי ולתנאי אחיזה נמוכים) וארבעה מצבי נהיגת שטח (חול, באחה, בוץ/חריצים וזחילת סלעים), והלקוחות יכולים לבחור בין מערכת 4x4 בסיסית או מערכת הנעה אלקטרו-מכאנית עם הילוך כוח, ואפשרויות לחלוקת כוח אוטומטית בין הצירים או נהיגה בהנעה אחורית בלבד. יש גם אופציה לרכוש ישירות מפורד דיפרנציאלים ננעלים אלקטרונית, מיגוני גחון מקיפים, פגושי מתכת עם ווי גרירה חשופים ומנשא לכננת, בולמי זעזועים של בילשטיין, צמיגי 35 אינץ׳ ועוד ועוד. כל אלו מתווספים לזוויות מרכב נדירות בגרסת הקיצון: מרווח גחון של 29.4 ס״מ, זווית גישה בת 43 מעלות, זווית נטישה של 37.2 מעלות ויכולת צליחת מעברי מים בעומק של 85 ס״מ (הנתונים מתייחסים למרכב 3 דלתות עם צמיגי 35״ האופציונליים).

פורד ברונקו 2021: שובו של אייקון
צילום: פורד

בתחום האלקטרוניקה, מעבר למערכות הבטיחות האקטיבית המוכרות של פורד, מציע הברונקו גם בקרת שיוט ייעודית לנהיגת שטח במהירויות נמוכות, הכוונת מומנט בין הגלגלים לטובת יכולת תמרון עדיפה בשבילים צפופים, ומצב נהיגה עם דוושה הגז בלבד (בה הרכב בולם כשעוזבים את הדוושה) להקלת הטיפוס על סלעים. תא הנוסעים ממשיך גם הוא את המוטיב הקשוח, עם אופציה למושבי ויניל, רצפת גומי עם פתחי ניקוז וקונסולה מרכזית/לוח מחוונים נשלפים - כדי שתוכלו לשטוף את הקוקפיט עם צינור. כן-כן. צג המגע המרכזי יוצע בשני גדלים בהתאם לגרסה (8 או 12 אינץ׳), יכלול את כל מערכות הבידור והקישוריות המוכרות של החברה, והדשבורד יכלול שקעי 12 וולט ומסילת עיגון למצלמות אקשן, מכשירי ניווט וטלפונים. פורד אף הוסיפה במערכת הניווט מפות שטח לאלף שבילים באמריקה. 

פורד ברונקו 2021: שובו של אייקון
צילום: פורד

המחיר מתחיל ב-30,000 אלף דולר לדגם הקצר וכ-35,000 דולר לארוך (בארה״ב, לפני מיסים), וגרסת ההשקה בייצור מוגבל, First Edition, נמכרה כולה ביום ההצגה. היבואן צופה נחיתה בישראל לקראת הרבעון האחרון של 2021, אך חוסר הוודאות של ימי הקורונה וביקוש גבוה בצפון אמריקה עשויים לעכב את ההגעה. 

פורד ברונקו 2021: שובו של אייקון
צילום: פורד