לאחר שנים של טיזרים וקדימונים, ניסאן סוף-סוף הציגה את הגרסה הסדרתית של רכב הפנאי החשמלי הראשון מתוצרתה, העונה לשם אריאה. העיצוב דומה מאוד לרכב הקונספט שהוצג בתערוכת טוקיו 2019 תחת אותו שם, ומציג מרכב דמוי קופה, יחידות תאורה דקיקות וקווים דרמטיים. 

ניסאן אריאה 2021: הקרוסאובר החשמלי החדשני בדרך לישראל
צילום: ניסאן

מבחינת מידות, האריאה מתמקם בין הקשקאי ל-X טרייל, אך נהנה מבסיס גלגלים ארוך במיוחד (277 ס״מ) והבטחה למרחב פנימי יוצא דופן בזכות רצפה שטוחה. עיצוב הקוקפיט עדכני לא פחות מזה החיצוני, עם צמד מסכים בגודל 12.3״ וקווים מינימליסטים; קונסולה מרכזית צפה-מתכווננת ושפע של של כפתורי-מגע תורמים אף הם לאווירה הייחודית, ונתמכים על ידי שלל טכנולוגיות מתקדמות - החל מתפעול קולי, דרך תצוגה עילית מגודלת וכלה במערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש בנתוני GPS ומאפשרת נהיגה חצי-אוטונומית ברמה 2. 

ניסאן אריאה 2021: הקרוסאובר החשמלי החדשני בדרך לישראל
צילום: ניסאן

האריאה יוצע בחמש גרסאות שונות, שייבדלו בגודל מארז הסוללות (63 או 87 קוט״ש), במנוע חשמלי אחד או שניים (ובהתאם, הנעה קדמית או כפולה) ובהיצע הספקים שינוע בין 215 ל-390 כ״ס.

התאוצה למאה קמ״ש תארוך 7.6 שניות בוורסיה האיטית ביותר ו-5.1 שניות במהירה ביותר, המהירות המרבית תנוע בין 160 ל-200 קמ״ש, וטווח הנסיעה ינוע בין 340 ל-500 ק״מ. 

האריאה צפוי להגיע לישראל במהלך 2021. מחירים טרם פורסמו. 

ניסאן אריאה 2021: הקרוסאובר החשמלי החדשני בדרך לישראל
צילום: ניסאן