ב.מ.וו מעשירה את תיק הגרסאות ההיברידיות שלה בכלל, של ב.מ.וו סדרה 5 בפרט, עם הצגת 545e xDrive – הגרסה הכי מבצעת במסגרת זאת. 

ב.מ.וו מציינת כי מכרה עד סוף 2019 חצי מיליון מכוניות מחושמלות, וצופה כי נתון זה יוכפל עד סוף 2021. מכלל המכוניות האלה, 50,000 יחידות הן של סדרה 5, ובמסגרתה מספר הגרסאות ההיברידיות-נטענות עולה משתיים לחמש עד לנובמבר השנה. 

מספרים לחיסכון
וכך, לאחר גרסאות 530e (הנעה אחורית) ו-530e xDrive (הנעה כפולה), מציגה ב.מ.וו את 545e xDrive; בניגוד לשתיים הקודמות, שיש להן מנוע טורבו-בנזין, 2.0 ליטר, 4 צילינדרים – לגרסה החדשה יש הרבה יותר: המנוע בשירות הוא בנזין כפול-מגדשים, 3.0 ליטר, 6 צילינדרים (בטור).

ב.מ.וו סדרה 5 2020 – היברידי-נטען עם עוד
צילום: ב.מ.וו

בגרסה זו, אותו מנוע חשמלי המייצר 109 כ"ס ומשרת מערכים היברידיים אחרים של ב.מ.וו, מצטרף למנוע הבנזין המייצר 286 כ"ס (נתון הספק שהופיע עוד באמצע האייטיז), ליצירת תפוקה משולבת של 394 כ"ס ו-61.1 קג"מ. התיבה היא אוטומטית עם שמונה הילוכים, וההנעה כפולה.

הביצועים אמורים לספק כל משתמש מצוי: משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.7 שניות והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש.

בדיוק כאן נציין כי 540i, שיש לה אותו מנוע בנזין והנעה אחורית, מייצרת 340 כ"ס ו-45.9 קג"מ ומאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות. עוד נוסיף כי ל-M550i, שיש לה מנוע 4.4 ליטר V8, מייצרת 462 כ"ס ו-66.2 קג"מ וסוגרת עניין ב-4 שניות (אבל היא ממש-ממש יקרה). 

ב.מ.וו סדרה 5 2020 – היברידי-נטען עם עוד
צילום: ב.מ.וו

בצד המחושמל של המשוואה, יש לגרסה החדשה מערך סוללות ליתיום-יון 400 וולט, ואלה מאפשרות תנועה בכוח החשמל בלבד למרחק של 57 ק"מ ובמהירות מרבית עד 140 קמ"ש; לא נמסרו נתוני אנרגיה בקוט"ש, זמני טעינה ומקור התקן לטווח החשמלי. צריכת הדלק הרשמית נעה בין 41.7 ל-47.6 ק"מ/ל'. התקנת הסוללות הביאה להקטנת נפח תא המטען, מ-530 ליטרים ל-410 ליטרים.

ניהול והתנהלות
הגרסה החדשה מביאה עמה מערך שלם שנועד למקסם את הכישורים הירוקים שלה. לרכב מספר מצבי ניהוג, כאשר ברירת המחדל היא 'היברידי', וההעדפה בתוכו להתנהלות חשמלית. מצב נוסף הוא 'חשמל' בלבד, כאמור לטווח עד 57 ק"מ; לא נפקד מקומו של 'ספורט', עם ניהול מנוע והילוכים לביצועים מלאים.

מכיוון שלמערכת ניהול המנוע קשר עם מערך הניווט, ניתן להגיע לשימוש אופטימלי בעתודות החשמל לפי תוואי הדרך. בנוסף, במצב 'היברידי חסכני פרו' ניהול שיוט חסכני, בלימה רגנרטיבית, וגם האטה לצבירת אנרגיה לפי תנועה (כבדה) דרך (צמתים, למשל). 

ב.מ.וו סדרה 5 2020 – היברידי-נטען עם עוד
צילום: ב.מ.וו

אותו קשר עם מערכת הניווט מביא לכך שהרכב מועבר באופן אוטומטי למצב 'חשמל' באזורי זיהום נמוך. במסגרת השירותים הדיגיטליים, יכול הנהג לקבל מידע על תחנות טעינה, כולל העומס שם עם אפשרות להזמין מקום בתור, וגם אופציות המסעדות או בתי הקפה באותן תחנות.

צלילים וקולות
ב.מ.וו הוסיפה על כל אלה גם מערך צלילים שלם, פרי שיתוף פעולה עם המלחין הנס צימר – כיום המלחין החשוב ביותר למוזיקה לסרטים. כך, הצליל "מוכן לנהוג" הוא חלק מהמופע של ועדת קבלת הפנים, הנכנסת לפעולה מפתיחת הדלת ועד ההתנעה, וזה נועד "לעורר ציפייה משמחת" לקראת הנהיגה. עוד במסגרת קול המוזיקה: צליל להתרעת הולכי רגל בנסיעה חשמלית עד 30 קמ"ש, ולפי ב.מ.וו הוא נשמע בחוץ אך לא מטריד בפנים. וכמובן, ישנו גם צליל ייעודי לנהיגה דינמית, בו מערכת השמע מוסיפה משלה לצליל מנוע הבנזין. 

מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי גרסת 545e xDrive של סדרה 5 תשווק כאן ברבעון הראשון של 2021.

ב.מ.וו סדרה 5 2020 – היברידי-נטען עם עוד
צילום: ב.מ.וו